Familjen

VISSA SÄGER MAFFIA, SJÄLVA KALLAR DE SIG PROBLEMLÖSARE.I områden där samhället sviker står andra beredda att ta sig an uppgiften att skipa rättvisa och utöva makt. Som familjen Al Asim.Under mer än ett decennium har den prisbelönta journalisten Johanna Bäckström Lerneby följt familjen från Angered utanför Göteborg. Nu berättar hon om hur de kontrollerat en hel förort med 50 000 invånare. Och vad som händer när svenska myndigheter går samman för att försöka slå ut det som kallas det »parallella samhället«.I detta omskakande reportage får vi följa familjen, de som drabbats av deras brott och myndigheternas jakt för att sätta dit dem -- en gång för alla.

Boken är välskriven repotagebok, men mitt låga betyg beror på att jag är kluven till att "marknadsföra" kriminaliteten som är ett stort problem i vårt samhälle, även om många inte ser det.
Jag förstår att det kan vara intressant att få en inblick, men ändå känner jag att boken ockxå kan inspirera unga att vara en del i detta paralella samhälle. Inte alla unga, men dock de som står med ett ben i varje samhälle.
Familjen får här gratis reklam för sin verksamhet och det gillar jag inte riktigt

Grundlig och trovärdig bok och modig författare

Angie J

Intressant och välskriven reportagebok om ett mycket viktigt ämne.

Intressant och modig!

Bobbo

Läsvärd.

Väldigt välskriven och intressant reportagebok. Sen kan jag inte låta bli och undra hur författaren vågade skriva denna bok?!

Spännande och intressant. Men saknar lite problematisering och sen är det en väldans massa upprepningar.

Maria

2020-08-13

Väldigt intressant ämne men tycker ibland att boken saknar riktning.

Sofi Lindberg

2020-07-24

Mycket viktig bok

Henrik Johansson

2020-07-15

Skrämmande läsning men intressant. Tycker den beskriver lösningarna bra.