Familjen Lambs återkomst

Jewell, Lisa

| 2023

Tidigt en morgon tillkallas kriminalkommissarie Samuel Owusu till en fyndplats. Ett lik har spolats upp på Themsens strand, och det visar sig ha koppling till ett trettio år gammalt cold case. Ett fall då tre människor hittades döda på ett köksgolv i fashionabla Chelsea i London.Samtidigt får Rachel Rimmer en chock när hon får höra att hennes make Michael hittats död i källaren i hans hus i Frankrike. Dödsfallet verkar suspekt, och den franska polisen vill omedelbart intervjua Rachel. Men hur mycket vågar hon berätta för dem?Och så är det Lucy Lamb, som efter trettio års flykt äntligen återvänder hem till London.Alla dessa människor hör ihop på något sätt. Men hur? Familjen Lambs återkomst är den fristående uppföljaren till Lisa Jewells världssuccé Familjen Lambs hemlighet.

Lars Persson

2023-05-23

Vilken överraskning, min första bok av denna författare, hade, av någon anledning, egentligen inte tänkt läsa den men så bra den är. Härligt berättad med olika historier som med ett bra tempo vävs samman, lysande

Monica Bäckelin

2023-04-23

Spännande, underhållande, välskriven och intressant.

Blir alltid lika glad när det kommer en ny, och så har det varit sen slutet av 90-talet. Den här boken måste jag dock säga är den sämsta jag läst av henne. Den är inte dålig, den är forfarande bra, men den är för rörig för mig. Det är en fristående fortsättning på ”Familjen Lambs hemlighet”, men trots att jag läst den hänger jag inte riktigt med. Älskar Rachels historia, och boken hade gjort sig så mycket bättre om man bara hade fått följa henne och Lucy (exfrun till den man Rachel träffar). Författaren skriver själv att hon inte gillar att skriva uppföljningar men att hon hade fått så många önskemål på det. Förstår önskemålen, men som sagt. För rörig. Eller vad säger ni andra som läst? Oavsett längtar jag verkligen till nästa bok. Lisa Jewell är en av mina favoritförfattare.