Familjen Lambs hemlighet

Jewell, Lisa

För tjugofem år sedan kallades polisen till ett hus på Cheyne Walk. Väl där hittade de tre döda kroppar och en jollrande bebis i en vagga i ett av sovrummet. De andra barnen var försvunna. I nutid får tjugofemåriga Libby Jones reda på att hon är arvtagerska till ett övergivet hus i fashionabla Chelsea i London. Huset är värt otaliga miljoner och Libbys liv förändras från en dag till en annan. Men arvet är allt annat än okomplicerat. Det gamla huset bär på mörka hemligheter och det som en gång skedde där sitter kvar i väggarna. Och samtidigt bevakas Libby från flera olika håll. Spänningsmästaren Lisa Jewell är tillbaka med en underhållande thriller om splittrade familjer och dödliga hemligheter. Hennes böcker har sålt i 200 000 exemplar i Sverige och Lucy Lambs hemlighet kommer inte göra fansen besvikna.

Ok

Lisa S

2023-10-23

Spännande - riktig bladvändare!

Klara Svensson

2023-10-23

Spännande med ett starkt framåtdriv. rekomenderas för den som gillar deckare och thrillers.

2020-07-07

Lätt att komma in i, en bladvändare.

2020-07-07

Spännande, lätt att komma in i

2020-07-07

Lätt att komma in i, en bladvändare

2020-04-24

Lisa Jewell har gett ut drygt femton böcker, och det här är den tredje som jag läser av henne. Jag har tidigare läst böckerna Och sen var hon borta och Varje steg du tar. Och jag tyckte om båda dom böckerna.

Nu har jag läst boken Familjen Lambs hemlighet, och jag tyckte om även den boken.

Tycker att Lisa Jewell skriver lättläst och underhållande. Boken är inte förutsägbar, och har oväntade vändningar i sig. Den är spännande, gripande ibland, och snabbläst.

Rekommenderas.

Beas bokhylla

2020-04-21

Något rörig bok, men helt okej ändå. Det gäller att ha koll på alla karaktärer för att man ska hänga med i svängarna då varje kapitel är från ett nytt perspektiv.

2020-03-25

Lisa Jewell bukar skriva klara 4-poängare i min värld. Men jag blev inte så imponerad av denna tyvärr. Visst, den är som vanligt full av människor och psyken som analyseras. Den innehåller snabba vändningar och det enda man egentligen vet är att det är någon/några plågad själ som gjort något mindre bra. Men jag fångas inte, gillar inte karaktärerna och inte flödet heller. Den är okej, inte mer än så.

Älskar Lisa Jewell! Detta är inget undantag.

Maria Jacobsson

2020-03-24

Jag gillar de flesta av Lisa Jewells böcker, de brukar var spännande och med lite oförutsägbara vändningar. Denna var inget undantag förutom att en del vändningar rörde till det för mig så jag tappade tråden. För övrigt en bra bok, men räkna med att få tänka till lite för att hänga med i handlingen.

Denna bok var rörig, tråkig & passade mig inte alls.
Den får två hjärtan 💜💜 av mig🌹