Familjehemligheter

Ericsson, Niclas

| 2009

En spänningsdebut med storstadspuls som utspelar sig i Stockholms innekretsar, på sexchattar och i de mörkare hörnen av stadens skuggvärld. Mer samtida och färgstarkt än det mesta i genren. Patrik har just börjat sin praktik på KvällsKuriren och är inte ens färdig journalist. Så när han får ett erbjudande att slippa intervjua kändisar om klonade husdjur för att ge sig i kast med ett mord tar han chansen utan att tveka. Det verkar vara ett drömläge. Kändisfrisören René har hittats död i hallen till sin cityvåning. Vem har han släppt in mitt i natten och varför? Polisen misstänker ett hatbrott, men Patrik ser tecken på något annat. Patriks kontakter i "bögfamiljen" - och inte minst med Renés sambo Jamil - ger honom information ingen annan har. Men det finns ett pris. Han dras in i en ljusskygg värld av sex, på internet och i skumma källarlokaler, när han egentligen borde slicka...

Thomas Tjernberg

2012-09-28

Bra spännande och annorlunda.

Maria Mobiny

2012-07-22

Bra och väldigt spännande slut

Artur Foxander

2010-10-31

Hade det inte varit för den unika miljön så hade jag gett den ännu sämre betyg. Den var väldigt ojämnt skriven och rätt så korkad på sina ställen. Framför allt så kändes den extremt gammalmodig.

Linda Abramsson

2010-09-20

En annorlunda svensk kriminalroman. Språket kändes lite dåligt i början men boken blev mer spännande när man väl kom in i handlingen. Klart läsvärd.

kristina johansson

2010-03-29

Spännande deckare med karismatiska och mustiga personligheter. Detta är en bok som håller läsaren på halster...mycket bra och suveränt slut. Rekommenderas starkt

Conny Andersson

2010-03-26

Köpte den på arlanda när jag skulle åka till Thailand, men blev av med den - sen kände jag att jag måste läsa den och köpte en ny kopia... kan ju inte bli lurad på en bok :)
Seriöst så var det hbt-temat som lockade. Kul med lite annan vinkling. Ibland ganska dåligt språk, men när man väl kommit in i handlingen så flöt boken på otroligt lätt och intressant... spännande slut! Kan verkligen känna igen platserna och livet som han beskriver!

Bia Sigge

2009-10-25

Klart godkänd, snudd på fyra stjärnor. Gillar att författaren lyckades lägga ut sådana villospår att jag misstänkte än den ene än den andre innan slutet kom. Skiljer sig från de flesta svenska kriminalromaner just nu p g a hbt-temat.

Maria Guellil

2009-10-10

Tråkig, orkade inte avsluta den

Thomas Rosswall

2009-08-27

ytlig och inte speciellt spännande.

Karin Karlsson

2009-07-10

Blev så besviken, den lät så mycket bättre.