Familj för nybörjare

MORGAN, SARAH

| 2021

Värme, kärlek och riktig sommarkänsla Floristen Flora lever för sina blommor och dröm-mer om en stor varm familj att dela livet med. Hon växte upp utan föräldrar och har alltid känt sig lite ensam. Men så träffar hon Jack och med honom får hon en familj på köpet ? drömmen har äntligen gått i uppfyllelse!Jacks tonårsdotter Izzy saknar och sörjer sin mamma som gick bort för ett år sedan. Enligt henne finns det absolut inte plats för någon annan i deras liv. Men så bjuder Jack med sin nya flickvän på deras sommarsemester ...Det blir tre turbulenta veckor som de sent ska glömma ? och när sommaren går över i höst har både Flora och Izzy insett att en riktig familj faktiskt kan se ut på många olika sätt.

Floristen Flora lever för sina blommor och drömmar om en stor familj. Hon växte upp utan föräldrar och har alltid känt sig lite ensam. Men så dyker Jack upp och kärleken spirar och med honom får hon en familj på köpet - de som hon alltid drömt om…. Men blir det den familj hon drömt om… Jacks tonårsdotter Izzy sörjer sin mamma som gick bort för bara ett år sedan och för Izzy finns det ingen plats för Flora. Och sommarsemestern ska Flora, Jack och barnen tillbringa med Izzys mammas bästa väns familj….

För mig har Sarah Morgan blivit lite av en favoritförfattare, jag har aldrig blivit besviken på någon av hennes böcker som jag läst och denna är inget undantag. Älskade denna bok, helt underbar och jag tycker att denna bok har ett mer djup och allvar än många andra av hennes böcker och det är bara positivt, det är mer känslor och tankar från karaktärerna. Boken har en fin blandning av kärlek, intriger, sorg, längtan, vänskap och hemligheter - alla de bästa ingredienserna för att bli en feelgoodpärla.

2021-08-18

Vilken underbar bok! Jag har läst böcker av Sarah Morgan förut, men det här är den bästa av dem!

”En familj för nybörjare” är en feelgood med alla ingredienser som ska ingå, kärlek, sorg, starka familjeband och missförstånd. Det är både hjärta och smärta och jag tycker att den här boken har mer djup som inte alltid får plats i romaner. Här får karaktärerna ta plats och man lär känna dem. Jag fastnade i boken och ville inte sluta läsa.

Det här var en bok jag tyckte väldigt mycket om och gärna rekommenderar.

Lysande, gripande och härlig!