Falskt namn

Axelsson, Ida

»Strålande skriven. Intrigen är tight och personbeskrivningarna fängslande.« bokting»Så spännande att den var svår att lägga ifrån sig.« lilja tipsar»En spännande och välskriven deckare, som hela tiden håller läsaren i ett fast grepp.« Betyg 4 av 5, Inger Wassenius, BTJVem vågar du lita på när inte ens din närmaste är den du trodde?De första vårtecknen har börjat visa sig i Helsingborg när staden skakas av ett brutalt knivmord.Kriminalinspektör Linn Wide och hennes kollegor utreder fallet och inser att den mördade mannen inte är den han utgett sig för att vara. Ju mer Linn gräver i offrets förflutna, desto fler fiender dyker upp. Men vem av dem är beredd att mörda? Samtidigt blir Linn vän med en ung kvinna som nyligen flyttat till staden. När den mörka sanningen bakom hennes flytt uppdagas försöker Linn hjälpa henne, men frågan är om Linn är rätt person,...

Evasbokhylla

2019-11-29

Tredje och fristående delen om kriminalinspektör Linn Wide. Välskriven och spännande och avslutas med en riktig cliffhanger.

2019-10-03

Om du ska läsa en deckare i höst så tycker jag att du ska läsa denna! Detta är den tredje, fristående delen om Linn Wide som är kriminalinspektör i Helsingborg. Ett Helsingborg som drabbas av ett brutalt knivmord och ju mer Linn och hennes kollegor undersöker och utreder fallet så inser de att den mördade mannen inte är den han har utgett sig för att vara. Samtidigt blir Linn vän med Hanna, en nyinflyttad kvinna och hennes son, men vad är det Hanna döljer?

Jag tyckte väldigt mycket om den här boken. En väldigt spännande huvudstory och väldigt spännande sidoberättelser.
Ida är skicklig på att berätta fängslande och att skildra personer. Jag dras med i berättelsen och vill inte riktigt lägga den i från mig. Jag blir arg när jag läser, arg för hur människor kan vara. Jag håller andan för det dyker upp små överraskningar som ställer om historien mot vad jag trodde skulle hända. Välskriven! Det är helt enkelt en förbannat bra deckare!

Karolin L

2019-09-23

Spännande och välskriven !

Fantastisk, spännande & välskriven!