Fallvind

Adolfsson, Maria

| 2022

Två ungdomar hittas döda med bara ett dygns mellanrum i Doggerlands huvudstad Dunker.Karen Eiken Hornby är föräldraledig och inte alls nöjd med att behöva återgå i tjänst. Särskilt inte för att arbeta ihop med den tillknäppta Astrid Nielsen, som inte vill berätta varför hon sagt upp sig. Snart börjar de dock misstänka en koppling mellan dödsfallen. Frågan är om fler står på tur och varför någon bevakar Karen.?Fallvind? är den femte boken om kriminalinspektör Karen Eiken Hornby i Doggerland.

2023-12-09

Stark 3:a

2022-11-27

Bra läsning! Jag gillar huvudpersonerna, jag gillar de påhittade miljöerna, jag gillar intrigen. Det är trivsamt, bitvis spännande och välskrivet med bra driv. Gärna fler böcker i den här serien.

Maria Jacobsson

2022-06-16

Alltid lika kul att återse Karen på Doggerland! Dessa böcker ska läsas i rätt ordning och detta är den femte boken. Boken handlar lika mycket om utredningsarbetet som det personliga runt Karen. Hon har nu ett barn och det ställer till det lite. Doggerland är en fiktiv plats men känns realistisk då författaren beskriver många typiska fenomen från trakten, såsom maträtter och naturmiljöer.
Längtar redan efter den sjätte boken i serien!

Karolin L

2022-05-25

Adolfsson skriver fortfarande spännande och fängslande men jag tycker att denna bok inte är lika bra som de andra i serien. Känns inte lika fascinerande med Doggerland längre.

Monica Bäckelin

2022-02-22

Underhållande, välskriven och intressant. En bra serie, rekommenderas.