Falleri, fallera, falleralla

Gerhardsen, Carin

| 2015

Kriminalkommissarie Conny Sjöberg satt i baksätet på en civil polisbil och tänkte att någonting ömtåligt och värdefullt höll på att gå sönder inom honom. Det blåste kalla människofientliga vindar i landet, och han började förlora hoppet om att själv kunna göra någonting för att styra om dem. Teamet var dessutom helt klart ur form och medarbetarna snudd på aggressiva mot varandra. Atmosfären inne i bilen var så mättad av sorg och ilska att det var med lättnad de till slut klev ut och mötte den piskande yrsnön. Och en av de mest fasansfulla brottsplatser de någonsin hade upplevt. Två personer mördade på öppen gata i centrala Stockholm. En medelålders kvinna och en liten pojke, brutalt nedklubbade med...

Jennie W

2019-04-01

Den sista och bästa delen! Känns sorgligt att det inte blir en fortsättning, gillade verkligen karaktärerna i den här serien.

Bokslukerskan 93

2019-01-19

Sträckläste

2017-09-27

Jag var nog ganska sen på den här serien och började inte läsa den förrän 2013, när alla nästan hade tokhyllat sönder de första böckerna. Det kan ha varit det som gjorde att jag kanske inte var överförtjust i första delen, men jag fortsatte ändå att läsa. Främst för att jag redan hade ytterligare två delar i hyllan. De blev bättre och bättre och till slut hade även jag fastnat för den där polisgruppen. Detta är sista delen och jag var ganska orolig när jag började läsa. Vad skulle Carin Gerhardsen hitta på med sina karaktärer? Läs mer på min blogg

Michael Gustafsson

2016-09-25

Fantastiskt avslut på en fantastisk serie! Grymt jobbat Carin.

Erika Danielsson

2016-08-11

Lika bra som de föregående i serien

Helena Rasmusson

2016-07-07

Blir inte besviken på Gerhardsens sista bok i Hammarbyserien! Spännande

Therése Lönneberg

2016-07-02

Hammarbyserien har varit riktigt bra från början till slut. Den här är inget undantag. Riktigt spännande. Sådär så att jag var tvungen att ropa lite till karaktärerna ibland. För att varna dem, liksom. Tack Carin G för en riktigt bra serie!

Jenny Majgren

2016-06-19

Sista boken i serien och kändes verkligen som ett hejdå och avslut. Riktigt bra. Jag kommer verkligen sakna Gäddan och Sjöberg.

2016-05-31

Tung och spännande! Sorgligt att det är den sista i serien, kommer att sakna Gäddan framför allt.

Åse Bandling

2016-02-29

Bra avslutning!

E H

2015-10-07

Denna anser jag var den sämsta boken i serien. Det var något som fattades.

Katarina Nord

2015-09-10

Tur att detta är sista boken om Hammarbypolisen. Stefans Sauks uppläsning hjälper tyvärr inte mig att komma in i boken. Jag har tyckt om serien förrut men den här boken fångar mig inte alls.

2015-08-20

Långt ifrån den bästa i serien, men jag säger ändå hejdå lite sorgset till Hammarbyserien. Jag har gillat den, morden, gåtorna och framförallt persongalleriet. Jag kommer att sakna Conny.

2015-08-19

Detta ska vara sista delen av Hammarbyserien och det är nog i senaste laget. Hade varit bättre utan denna som tyngs av tröttsamma psykologiska utläggningar. Inte kul när läsaren ska skrivas på näsan...! Spänningen saknas också.

Marita Ryen

2015-08-18

Betyg 4+. Bok nr 8 och avslutande delen i Hammarbyserien. Trots att det hände lite väl mycket var den mycket spännande. Kunde inte sluta lyssna.

Y

Yngve Carlsson

2015-08-12

Stabilt som vanligt av Carin, fick till en bra avslutningen på Hammarbyserien

Gunilla Jönsson

2015-08-01

Var inte lika bra som de tidigare böckerna i serien.

2015-07-26

Betyg: 4,5 av 5.

(Den här boken var en av dom tretton böcker som jag läste under mina två semesterveckor i Turkiet. Skriver lite kortare och enklare omdömen på dessa böcker, mot vad jag brukar göra på dom recensionsböckerna som jag vanligtvis läser.)

Det här den åttonde och sista delen i Carin Gerhardsens serie om Hammarbypoliserna. Jag har läst alla dom sju tidigare böckerna, och tyckt mycket om dom alla. Här är en länk till min recension av den sjunde boken.

Jättetråkigt att det här är den avslutande boken, för jag hade gärna läst fler böcker i serien. Men förhoppningsvis så skriver ändå författaren flera bra böcker, om andra personer, och kanske i en ny serie.

Den här sista boken, var precis lika bra som dom sju tidigare, tycker jag. Rekommenderar varmt boken, men läs helst så klart hela serien från början.

Och tack till Carin Gerhardsen för åtta mycket bra böcker. Jag kommer verkligen sakna alla huvudpersonerna.

Henrik Johansson

2015-07-16

Som vanligt bra och välskriven intrig men liiite för mycket crescendo, även om det är sista boken i serien...

Detta är sista boken i Hammarbyserien och det är säkert klokt, för en serie ska nog inte fortgå för evigt. Själva historien upplevde jag inte lika spännande som i tidigare böcker, den var snudd på lite svag intrig. Den handlade mycket om Jamal som är väldigt nere men då glöms de andra bort lite grann.
Men visst är den värd att läsas eller lyssnas på även om mitt betyg inte blir lika högt som tidigare böcker.

Kerstin Hellgren

2015-07-03

Svag intrig och för långsamt. Jag gillar annars Hammarbyböckerna men den här får endast en 2:a.

Irmeli Pohjola

2015-06-01

Dåligt motiverad psykologi, full av meningslös våld och "action"

My.loved.books

2015-05-29

Tragiskt att denna Fantastiska serie nu är slut! Men Carin Gerhardsen slutar på topp!