Falleri, fallera, falleralla

Gerhardsen, Carin

| 2015

Kriminalkommissarie Conny Sjöberg satt i baksätet på en civil polisbil och tänkte att någonting ömtåligt och värdefullt höll på att gå sönder inom honom. Det blåste kalla människofientliga vindar i landet, och han började förlora hoppet om att själv kunna göra någonting för att styra om dem. Teamet var dessutom helt klart ur form och medarbetarna snudd på aggressiva mot varandra. Atmosfären inne i bilen var så mättad av sorg och ilska att det var med lättnad de till slut klev ut och mötte den piskande yrsnön. Och en av de mest fasansfulla brottsplatser de någonsin hade upplevt. Två personer mördade på öppen gata i centrala Stockholm. En medelålders kvinna och en liten pojke, brutalt nedklubbade med...

2021-01-27

Hammarbyserien har varit en hrlig lsning med skna karaktrer som hela tiden har utvecklats. Gerhardsen skriver bra och vanligtvis har intrigerna ocks varit bde spnnande och trovrdiga. Tyvrr avslutas serien med en allt fr osannolik historia och p ngot stt knns det som ett lite hafsigt slut. Det saknas ngra kapitel. ven denna bok r spnnande men alltfr osannolik och vissa av karaktrerna spelar dels fr dumma och ngon blir lite vl mycket superman. En av de smre i serien men nd r den lsvrd. Stark 2:a

2021-01-27

ElinsBokhylla

2019-11-10

Bokens handling r vldigt intressant, dubbelmord mitt p den ppna gatan och s nnu ett mord, hr de ihop och r de inte vldigt lika ett mord som utfrdes fr flera r sedan. Jag gillar fallet i denna bok, den r nog en av de bsta i hela serien. Carin Gerhardsen har verkligen ltt fr sig att bygga upp spnning, intriger och f sina lsare att riktigt fastna i boken. Likas ven i denna bok, det r ngot som jag verkligen inta har haft ngot problem med under tiden som jag lst Hammarbyserien.
Vad jag tidigare har upplevt som vldigt trovrdiga och realistiska handlingar i de tidigare bckerna mste jag nog nd sga att det inte var fallet i denna bok. Mycket utav det som utspelade sig inom huvudkaraktrernas liv kndes vldigt otroliga och orealistiska, mnga gnger kndes det som att detta r inget som sker i verkligheten. Vilket jag tyckte var vldigt trkigt, det blev lite av en besvikelse fr mig mste jag nog nd sga. ven om jag verkligen uppskattade den delen av handlingen dr oskyldiga personer dms eller blir skyldiga, den biten var vlskriven och vldigt bra.

Bokens spnning r enorm, den hller fast en direkt frn frsta sidan och fram tills sista meningen r lst och det gillar jag vldigt mycket!
Jag tycker ven om att Gerhardsen lyckas lura sina lsare under tiden som boken fortskrider, det r ltt att tnka och tro att saker och ting r som de r men s precis i slutet lyckas Carin Gerhardsen att byta riktning och skaka om hela boken. Jag tyckte att det slut som bokens fall hade var bttre n det slut som hela serien hade, d huvudkaraktrerna kndes orealistiska och likas handlingen.

​Falleri Fallera Falleralla ​​av Carin Gerhardsen r en vldigt vlskriven och detaljerad bok, den r ltt att flja med i och man fastnar vldigt enkelt. Vill bara lsa en sida till och en till. Det r ett bra avslut p Hammarbyserien om Sjberg, Gddan, Westman och gnget men det r ngonting som saknas. Boken saknar ngot som jag inte riktigt vet vad, det knns som sagt som att slutet var orealistiskt och jag hade nog velat se ett helt annat slut. Dock lyckades Carin Gerhardsen knyta ihop serien och huvudkaraktrerna p ett helt okej stt som gjorde att i alla fall jag blev njd med slutet p Hammarbyserien.

Jennie W

2019-04-01

Den sista och bsta delen! Knns sorgligt att det inte blir en fortsttning, gillade verkligen karaktrerna i den hr serien.

Bokslukerskan 93

2019-01-19

Strcklste

2017-09-27

Jag var nog ganska sen p den hr serien och brjade inte lsa den frrn 2013, nr alla nstan hade tokhyllat snder de frsta bckerna. Det kan ha varit det som gjorde att jag kanske inte var verfrtjust i frsta delen, men jag fortsatte nd att lsa. Frmst fr att jag redan hade ytterligare tv delar i hyllan. De blev bttre och bttre och till slut hade ven jag fastnat fr den dr polisgruppen. Detta r sista delen och jag var ganska orolig nr jag brjade lsa. Vad skulle Carin Gerhardsen hitta p med sina karaktrer? Ls mer p min blogg

Michael Gustafsson

2016-09-25

Fantastiskt avslut p en fantastisk serie! Grymt jobbat Carin.

Erika Danielsson

2016-08-11

Lika bra som de fregende i serien

Helena Rasmusson

2016-07-07

Blir inte besviken p Gerhardsens sista bok i Hammarbyserien! Spnnande

Therse Lnneberg

2016-07-02

Hammarbyserien har varit riktigt bra frn brjan till slut. Den hr r inget undantag. Riktigt spnnande. Sdr s att jag var tvungen att ropa lite till karaktrerna ibland. Fr att varna dem, liksom. Tack Carin G fr en riktigt bra serie!

Jenny Majgren

2016-06-19

Sista boken i serien och kndes verkligen som ett hejd och avslut. Riktigt bra. Jag kommer verkligen sakna Gddan och Sjberg.

2016-05-31

Tung och spnnande! Sorgligt att det r den sista i serien, kommer att sakna Gddan framfr allt.

se Bandling

2016-02-29

Bra avslutning!

E H

2015-10-07

Denna anser jag var den smsta boken i serien. Det var ngot som fattades.

Katarina Nord

2015-09-10

Tur att detta r sista boken om Hammarbypolisen. Stefans Sauks upplsning hjlper tyvrr inte mig att komma in i boken. Jag har tyckt om serien frrut men den hr boken fngar mig inte alls.

2015-08-20

Lngt ifrn den bsta i serien, men jag sger nd hejd lite sorgset till Hammarbyserien. Jag har gillat den, morden, gtorna och framfrallt persongalleriet. Jag kommer att sakna Conny.

2015-08-19

Detta ska vara sista delen av Hammarbyserien och det r nog i senaste laget. Hade varit bttre utan denna som tyngs av trttsamma psykologiska utlggningar. Inte kul nr lsaren ska skrivas p nsan...! Spnningen saknas ocks.

Marita Ryen

2015-08-18

Betyg 4+. Bok nr 8 och avslutande delen i Hammarbyserien. Trots att det hnde lite vl mycket var den mycket spnnande. Kunde inte sluta lyssna.

Y

Yngve Carlsson

2015-08-12

Stabilt som vanligt av Carin, fick till en bra avslutningen p Hammarbyserien

Gunilla Jnsson

2015-08-01

Var inte lika bra som de tidigare bckerna i serien.

2015-07-26

Betyg: 4,5 av 5.

(Den hr boken var en av dom tretton bcker som jag lste under mina tv semesterveckor i Turkiet. Skriver lite kortare och enklare omdmen p dessa bcker, mot vad jag brukar gra p dom recensionsbckerna som jag vanligtvis lser.)

Det hr den ttonde och sista delen i Carin Gerhardsens serie om Hammarbypoliserna. Jag har lst alla dom sju tidigare bckerna, och tyckt mycket om dom alla. Hr r en lnk till min recension av den sjunde boken.

Jttetrkigt att det hr r den avslutande boken, fr jag hade grna lst fler bcker i serien. Men frhoppningsvis s skriver nd frfattaren flera bra bcker, om andra personer, och kanske i en ny serie.

Den hr sista boken, var precis lika bra som dom sju tidigare, tycker jag. Rekommenderar varmt boken, men ls helst s klart hela serien frn brjan.

Och tack till Carin Gerhardsen fr tta mycket bra bcker. Jag kommer verkligen sakna alla huvudpersonerna.

Henrik Johansson

2015-07-16

Som vanligt bra och vlskriven intrig men liiite fr mycket crescendo, ven om det r sista boken i serien...

Detta r sista boken i Hammarbyserien och det r skert klokt, fr en serie ska nog inte fortg fr evigt. Sjlva historien upplevde jag inte lika spnnande som i tidigare bcker, den var snudd p lite svag intrig. Den handlade mycket om Jamal som r vldigt nere men d glms de andra bort lite grann.
Men visst r den vrd att lsas eller lyssnas p ven om mitt betyg inte blir lika hgt som tidigare bcker.

Kerstin Hellgren

2015-07-03

Svag intrig och fr lngsamt. Jag gillar annars Hammarbybckerna men den hr fr endast en 2:a.

Irmeli Pohjola

2015-06-01

Dligt motiverad psykologi, full av meningsls vld och "action"

My.loved.books

2015-05-29

Tragiskt att denna Fantastiska serie nu r slut! Men Carin Gerhardsen slutar p topp!