Fallen

Kate, Lauren

| 2009

There's something achingly familiar about Daniel Grigori. Mysterious and aloof, he captures Luce Price's attention from the moment she sees him on her first day at the Sword & Cross boarding school in sultry Savannah, Georgia. He's the one bright spot in a place where cell phones are forbidden, the other students are all screw-ups, and security cameras watch every move. Even though Daniel wants nothing to do with Luce--and goes out of his way to make that very clear--she can't let it go. Drawn to him like a moth to a flame, she has to find out what Daniel is so desperate to keep secret . . . even if it kills her. Dangerously exciting and darkly romantic, Fallen is a page turning thriller and the ultimate love story.

Therese Östman

2020-11-24

Bra och annorlunda historia. Gillar vänskapen mellan Luce och Penn. Betyg: 3,5

Carina Rejmus Cohen

2014-05-05

Det är alltför ofta böcker har förmågan att tråka ut en inledningsvis. Den här var inget undantag. De första 300 var sega men den tog sig bra på slutet.

Nellie C Lind

2012-08-16

Det här är en bok om änglar och demoner. Bokens framsida är väldigt tilltalande och fångar mig på en gång. Jag ser verkligen fram emot att få läsa den, trots att jag läst recensioner där boken fått dåliga betyg. Självklart tänker jag att jag kommer säkert att tycka om den eftersom den handlar om änglar, för sådana böcker brukar jag sluka!

Men jag läser och läser och läser - och ingenting händer! Boken känns rätt ut sagt väldigt lam och jag får ingen bra kontakt med karaktärerna heller. Men jag fortsätter att läsa för jag vill ändå skriva en recension om den, annars hade jag nog lagt den ifrån mig för länge sedan.

Jag lever mig inte in i karaktärernas värld och huvudkaraktären Luce känns väldigt tråkig. Boken är på 452 sidor och inte förrän jag kommer till ungefär sida 380 börjar det äntligen hända saker! Först då blir boken spännande och slutet får mig att bli nyfiken på fortsättningen. Det får mig att vilja ta reda på vad som kommer att hända för många frågor lämnas obesvarade. Så jag tänker fortsätta läsa serien och ge den en chans till, men jag är glad att jag lånade bok 2 "Torment" från biblioteket istället för att köpa den.

Den här boken får en trea endast för att jag (till mitt eget förtret) är så svag för romantik, i synnerhet när den kommer i fantasy-format... "Twilight-syndromet" kanske man kan kalla det.

Egentligen är det en ganska dålig bok. Författarinnan löser på tok för många problem med deus ex machina och lyckas ofta förvilla mig som läsare genom att hon inte riktigt bryr sig om helheten och omgivningen i många situationer. Hon lämnar också för många småtrådar hängande i luften och med de stora trådarna som också hänger där efter sista sidan så har jag en stark känsla av att hon kommer lämna de mindre trådarna därhän i nästkommande bok.
Trots att författarinnan irriterar mig med sin uppenbart nonchalanta inställning till detaljer, så kommer jag förmodligen suga i mig nästa bok lika snabbt som den här. Så det blir en extra stjärna bara för att hon lyckats bryta min period av "lästorka".

Emelie A

2012-01-20

Mycket seg bok, och lilla Lucinda, en otroligt mesig version av Snövit gör en frustrerad. Jag ger ändå boken en tvåa, eftersom storyn (som kommer igång först i slutet) i alla fall har potential. Förhoppningsvis är de kommande böckerna inte lika sega.

Nellie C Lind

2012-01-03

Sofies bokblogg

2011-11-20

Långtråkig, Twilight-wannabe, men faller platt

Marie Rös

2011-09-08

Jag tycker att det är en helt okej bok i genren. Det känns att det är början av en serie eftersom man inte får veta alltför mycket i början vilket jag tycker är bra. Tycker att Luce beter sig och tänker precis som en 17-årig tjej med hennes bakgrund skulle kunna göra. Kommer absolut att läsa fortsättningen!

Elisabeth E

2010-12-22

Jag hade stora förhoppningar på den här, inte minst för att framsidan är snyggt gjord. Berättelsen var dock enormt tråkig och det dröjde över 350 sidor innan saker började hända och då var jag redan less. Språket är fint och så men nej. Är kluven till om jag alls ska läsa fortsättningen. Huvudpersonen Luce var svår att relatera till och tycka om, hon verkade mest nedstämd hela tiden och förvirrad. Hennes känslor till Daniel var inte heller särskilt bra beskrivna utan kändes mer "plumpna".