Fällan

Drougge, Unni

| 2012

När Sveriges populäraste modebloggerska får ansiktet totalförstört efter en misslyckad skönhetsbehandling blir det stora rubriker. Men det är bara början. När den unga kvinnans nyfödda bebis kort därefter kidnappas och föreståndaren för kliniken hittas mördad bryter helvetet ut på allvar. Berit Hård dras snart in i en härva som så småningom leder henne till den thailändska arkipelagen. Här måste hon ta sig ut till en bevakad skönhetsö dit kvinnor från hela världen åker för att göra om sig. Samtidigt försöker Berits nyfunne kärlek varna henne för den storväxte gangstern Ted Berits ende vän. Vem ska hon tro på? I skönhetsdjungeln är det lätt att gå vilse, och Berit börjar misstänka att hon själv trampat i en riktig fälla ... Fällan är den tredje och och fristående boken om den omåttligt populära skandaljournalisten Berit Hård, den dekadenta och överviktiga hjältinnan från Bluffen...

2023-05-19

Så härligt det har varit att få läsa om böckerna med Berit!

Izabela Horn

2019-12-25

Den sista och avslutande boken i triologin om Berit Hård, som jag kommer sakna henne. Älskar Unni Drougges böcker och denna serien var helt enkelt bäst. En parodi på dekare, så rolig , och Unni använder sig av kändisar i sin berättelse inte allrid på ett smikrande sätt.

Andreas ManU

2013-10-17

Klockren bild av Sverige som det ser ut idag. Alla knarkar och bloggaremed IQ<85 fungerar som förebilder för Sveriges ungdomar. Jag ger en svag etta för dagens Sverige och en stark trea för att författaren skriver bra och skildrar bra. Berit e ju skön också, men knarkar hon med...Ja vart är detta landet på väg kan man ju fråga sig.

2013-07-25

Jag älskar Unni Drougges svarta bisarra humor, och herregud som jag älskar antihjältinnan Berit Hård! Den här boken var lika skruvad, och minst lika underhållande och bra som de två föregående. Jag läste ut den på några timmar. Det gick helt enkelt inte att sluta läsa! Nu när den är slut känns det dock riktigt tomt och tråkigt. Sista boken.. Snälla Unni skriv mer om Berit. Snälla! En underbar bok, jag varmt rekommenderar till alla som vill skratta!

Jag älskar Berit Hård! Lite sorgligt att trilogin är slut. Sista delen var grymt spännande. Om alla deckare var så här skulle jag gärna läsa deckare jämt. Unni Drougge är grym. Det enda jag inte gillar är hur hon använder befintliga personer i den här trilogin. I Fällan är det bloggaren Kissie som är en av huvudpersonerna. Oavsett: underbar trilogi.