Fakta om ormar

Alnor, Emma

| 2020

Det finns ormar i nästan hela världen. En del ormar kramar ihjäl djuren de jagar. Andra ormar dödar med sitt gift. Här får du läsa mer om dessa spännande djur!

Boken var jättebra jag lärde mig mycket mer om ormar exempel lärde jag mig att ormar har inte bra syne men ormar kan lukta från sin tunga jättebra och i Sverige finns det bara 3 arter ormar de e huggormar snok hasselsnok. Hasselsnok finns BARA i Sverige. Svarta mamba är en av de giftiga ormar och snabbaste. Anakonda är de storas ormen den kan väga mer än 150 kilo. JAG REKOMMENDERAR ATT NI SKA LÄSA DEN !

Den största ormen är en Anakonda och nätpyton ormen luktar med sin tunga världen giftigaste orme är en taipani den har en gifte som kan döda 100 prsoner Ormar till hör ödlor och sklpador och krokodiler en anakonda kan bli lika stor som en bildäck och en anakonda kan väga 150 kilo 🐍🐍🐍❤️❤️💕💕👍👌👌👍👍👍😎🤪🤩

Ormar finns nästan över hela värden men det finns it ormar där det är jätte kallt och den längsta ormen i hela värden är Anakonda och de nästa är Nätpyton ….

Boken handlar om väldigt många ormar. Den är bra, rolig och häftig.

4A, Vidhögeskolan

2021-09-24

Man lär sig om ormar vilka som är giftia eller inte så man inte bara tar up en huggorm.