Fakta om fotboll

Dömstedt, Tomas

| 2021

Fotboll är världens mest populära sport. I den här boken kan man läsa om regler, matcher och olika roller på plan. Man får också veta vilka lag som har vunnit flest allsvenska guld, och vilka länder som har vunnit flest VM. Detta är ännu en faktaspäckad bok signerad Tomas Dömstedt. Han har skrivit många faktaböcker om så skilda ämnen som Tim Bergling/Avicii, Martin Luther King och fotbolls-EM för herrar! Och fotboll ligger honom varmast om hjärtat.

Fakta om fotboll
Boken var roligt bok

Fakta om fotboll. Cirka 240 miljoner människor över hela världen spelar fotboll. Ingen annan sport ⚽️ utövas av så många och det finns nog ingen anna sport som så många är intresserde av. Enkelt, Varför är fotboll så populärt kanske för att det är så enkelt.Det enda som behöver är en boll,sedan kan man börja spela. Det som är bra med fotboll ⚽️ är också att man,rör på sig,tränar,upp styrkan ,och konditionen,får kämpa, lär sig att samarbeta med andra hur väldigt roligt!👍

å

år 4 hav och land

2021-09-17

Gillar boken ganska mycket för jag älskar fotboll. Men jag tycker det är lättare att läsa. Men jag gillar också ljudböcker. För jag spelar fotboll.