Fågelskådaren

Olséni, Christina

| 2016

Charmigt skruvad spänningsroman i vacker miljö på Falsterbonäset.Sommarens roligaste deckare, uppföljaren till Badhytten.Sagt om Badhytten:"Det råder stor brist på böcker i denna genre där man förenar mysdeckare à la Agatha Christie med humor." - Smålandsposten"Badhytten är en perfekt avkopplingsbok med en härlig sommarmiljö, en kriminalgåta, mycket humor, många olika personligheter och även en del romantik." - BTJ"Man blir varm i hjärtat. En härlig bok." - Sveriges RadioTänk att fåglar och fågelskåderi kan väcka så motstridiga känslor på Falsterbonäset. Det är september och lugnt på Skanörs polisstation när en välbärgad fågelskådare hittas död på heden. Kort därefter inträffar ytterligare ett dödsfall och poliserna får fullt upp med att reda ut alla trassliga ledtrådar för att kunna lösa mordfallen.Fågelbingo, lerduveskytte, en dansk nudist, spirande kärlek och hyperaktiva pensionärer är...

Eva Möller

2019-07-07

Del 2 i deckarserien på Falsterbonäset där Mårten och Lisa fortsätter att lösa fall och detn utbrända åklagaren Fredriks farbror Egon trasslar till det. denna gång blev historien lite väl otrolig och tilltrasslad. Lite för mycket av det goda kan man säga. Trots detta blev man lurad till gapskratt och fniss och kan rekommenderas som en god lättsam läsning en skön sommardag. Betyg 3

Jan Banan

2019-04-29

Torftig och lite väl simpel handling, men med humor och en hel del värme. Inte riktigt min likör, men med en viss mysfaktor.

Anton Körberg är verkligen en utmärkt uppläsare och förmedlar det olika känslorna i denna bok ypperligt bra. Persongalleriet är ungefär detsamma som i förra boken och därför lätt att komma in i.
Den är extremt underhållande och bitvis riktigt rolig. Jag tycker att författarparet lyckats med att skriva en bra uppföljare och jag bara älskar Mårten.

My.loved.books

2016-06-10

Kan man anna än att Älska de här fantastiska karaktärerna! :)

Väldigt underhållande, skruvad och spännande!!!