Fader vår

Edelfeldt, Inger

| 2016

Journalisten Anna har aldrig riktigt känt sig som en del av sin egen familj. Och som vuxen får hon veta något som gör att hon omvärderar sin uppväxt på djupet. Sökandet efter familjerötterna leder henne till Hagbraket, en gård på landsbygden där den slagrörde healern Muni Ra botar sökare med kärleksenergi. Anna misstänker lurendrejeri men blir förvånad över sina egna märkliga upplevelser på gården. Fader vår är en roman om våra föreställningar om Gud och om längtan efter kärlek. Det är också en spännande berättelse om sanning och lögn.

2022-01-12

Jag läste en annan bok av Edefeldt för en tid sedan som var ganska bra och jag blev sugen på att läsa mer av henne. Men det här är verkligen ingenting för mig. Första klassens flum!

John C

2016-02-13

Journalisten Anna får genom ett försök att reda ut sina egentliga rötter reda på att hennes riktiga far leder en slags sekt. Hon försöker granska sekten men har svårt att förhålla sig objektiv till sina upplevelser. Har läst bättre böcker av Edelfeldt, men den innehåller ändå en hel del tankar om religiositet, andlighet och hur man förhåller sig till det.

Ehwa Lindström

2016-02-01

Jag gillar verkligen Inger Edelfeldt men tyvärr: just den här boken lyfter inte. Den är intetsägande och ganska oengagerande. Känner ingen sympati alls för huvudpersonen och samtliga karaktärer känns suddiga och opersonliga. Synd! Det enda som håller mig från att ge boken en enda stjärna i betyg är för att jag stundvis gillar Edelfeldts filosofiska resonemang.