"Få se om hundarna är snälla ikväll..."

"En rörande och lågmäld bok ... en sorglig bok, men också vacker och trösterik." Dagens Nyheter"Ett kärleksmeddelande, så ömt och starkt, så generöst och trosvisst." Aftonbladet"En djupt rörande dikt till kärleken." Svenska Dagbladet"Jag har aldrig läst något liknande ... en av de mest ömsinta kärlekshistorier jag läst." Expressen  Dagbok förd mellan 7 nov 2011 9 mars 2012. I form av en extra hjärna. För en som inte skulle kunna minnas själv.Anteckningarna lästes upp under sommaren 2012.Vi grät.Avbröt. Fortsatte. Tacksamma över var vi var. Och kunde ta del av detta.Som just minnen.Detta är sista akten.Vi har fått umgås igen.Men jag gråter ensam denna gång. M.L. Ekman 2018Gösta Ekman blev sjuk och hamnade...

Bokslukerskan 93

2019-10-14

Hade förväntat mig en vacker kärlekshistoria och känsla. Men den faller platt

Får se om hundarna är snälla ikväll av Marie-Louise Ekman.
Detta är en Själbiografi💙 Den handlar om Gösta Ekman hennes man & Boken är upplagd med datum & tider så som Dagboksanteckningar
Den skrevs under hans sjukhusvistelse & är daterad på det sättet.
Hans fru skulle vara som hans extra hjärna och minnas allt i detalj.
Den får 📚📚📚 av 5st av mig.
Jag tycker det är svårt att Betygsätta Självbiografier. 🤗🌼

2018-12-18

En kärleksfull skildring av Marie-Louis till Gösta. Även om det kunde kännas svårt att läsa om hans sjukdom är den samtidigt vacker och gripande.

Solveig Andersson

2018-09-24

Å, så bra. En poetisk, otroligt generös och uppriktig kärlekshyllning i dagboksformation av Marie-Louise till Gösta. Må han vila i frid!