Burke, Alafair

Olivia är en av New Yorks bästa försvarsadvokater. När hon får reda på att hennes ex, bestellerförfattaren Jack, misstänks för mord på tre främlingar, är hon övertygad om att han är oskyldig. Frågan är vem som vill sätta dit honom och varför. Olivia bestämmer sig för att försvara Jack. För många år sedan krossade hon nämligen hans hjärta, och hon hoppas att detta kan gottgöra hennes svek. Så länge som Jack är oskyldig, förstås. För det är han väl ? Alafair Burke är en amerikansk deckarförfattare som har skrivit 16 böcker och toppat New York Times-listan. Hennes romaner kretsar alltid kring tuffa kvinnor och utspelar sig oftast i Manhattans brus. Exet är spännande och smart läsning för alla som älskar tv-serier som The Good Wife och Suits.

villa-freja.se

2019-09-01

En välskriven, men trots det inte en spännande bok och det var det jag väntade på från sida ett. Jag hade höga förväntningar som inte införlivades den här gången, tyvärr. Jag tycker aldrig riktigt att berättelsen tar sin fart och för mig blev det en lite tråkig rättegångsskildring.

2019-07-28

”Exet” är spännande läsning från sida ett. Boken är välskriven och vi dras med in i en historia om vänskap, kärlek, hämnd och ond bråd död.

Jag fastnade i boken, i handlingen och kunde inte riktigt släppa den förrän den var utläst. Alafair bygger skickligt upp handlingen där du som läsare får ledtrådar efter hand för att leda dig mot en rejäl twist. Jag trodde att jag hade listat ut hur det skulle sluta, men ack så fel jag hade. Och sådana böcker gillar jag! Beroendeframkallande? Ja! Boken gav mersmak att läsa mer av @alafair.burke Rekommenderas!

2019-07-25

Spännande bladvändare, och när man tror att man har hela lösningen klar så visar det sig att man har fel. Hur långt är man villig att gå för att skydda dem man älskar, och hur länge måste man betala tillbaka en känsloskuld?

2019-07-19

Alafair Burke har gett ut ett tjugotal romaner i USA, men som jag har förstått, så har hon inte tidigare översatts till svenska.

Så jag fattar det som att den här boken, Exet, är den första boken på svenska. Den skrevs 2016, och har getts ut i Sverige nu 2019.

Jag hoppas definitivt att flera böcker av författaren kommer att översättas, för jag tyckte mycket om boken.

Exet var mycket lättläst, spännande, hade en del humor, och var inte helt förutsägbar.