Nominert til Bokhandlerprisen 2015 Endelig: Tredje og siste bok i Ravneringene-serien! Etter å ha forlatt vår verden gjennom portene, havner Hirka i Dreysil, i de blindes verden. En verden hvor hun bare regnes som en utilstrekkelig halvblodsart. Men Hirka er også beviset på Graals virilitet, og skal lede de blindes invasjon av Ymslanda, hennes hjemland. Hun står nå overfor sitt livs vanskeligste valg. Hvem er hennes folk? Er det de blinde, eller ætlingene? Hvem skal få hennes lojalitet? Og hva veier tyngst: Blodsbånd, eller båndet til dem hun vokste opp med?For å kunne redde verden må Hirka bli alt hun har hatet og foraktet. En strateg. En kriger. En som kalkulerer med liv.

Erik Horizon

2018-01-02

Första boken var bäst, andra boken sämre och tredje var sämst i jämförelse. Men ändå läsvärd

Sandra Katby

2017-06-08

Sista boken är helt klart den bästa, oförutsedda vändningar och väldigt bra skrivet. Full pott på denna! rekommenderas varmt!

Gunilla Jönsson

2017-02-21

En fantastiskt bra serie med lite annorlunda karaktärer och handling.

Ebbe K

2017-01-06

Siri Pettersen vet verkligen hur man ska avsluta en fantasytrilogi. Denna bok var fylld av spänning och fantastiska karaktärer som man helt enkelt inte kan sluta tänka på. Jag kunde knappt släppa den, när jag väl läste ut boken kunde jag inte sluta tänka på den och skulle lätt ge min vänstra hand för ännu en uppföljare. Bästa bok jag har läst.

2016-05-21

Fantastiskt bra trilogi!
Välskriven och spännande.
Blir det ingen fortsättning på denna så ser jag ändå fram emot nästa från henne!

Malin H

2016-05-02

Hirka kan vara en av mina bästa karaktärer någonsin ?