Every Breath

Sparks, Nicholas

Hope Anderson is at a crossroads. After six years with her boyfriend, she is no longer sure what she wants, and when her father becomes ill she heads to her family's cottage at Sunset Beach in North Carolina to make some difficult decisions.Tru Walls has been summoned across an ocean from where he was born and raised in Zimbabwe by a letter from a man claiming to be his father. In journeying to Sunset Beach, Tru hopes to unravel the mystery surrounding his mother's life, but the letter will lead him in an unexpected direction.When these two strangers' paths cross, their chance encounter sets in motion a heart-breaking story - one that will transcend decades, continents and the workings of fate.

Celly

2d

Första gången jag läste denna bok så grät jag flera gånger, speciellt när den höll på att ta slut. Sparks är och kommer alltid att vara the King of Romance. Han sviker mig aldrig!

En av mina favoritförfattare har gjort det igen och skrivit en otroligt bra bok som berör. ❤
~
En fin, gripande och hoppfull historia som inte lämnar ett öga torrt.💖💘

Angela

2019-09-22

Vacker och sorglig kärlekshistoria men så oerhört långtråkig. De första 3/4 pinade jag mig igenom, den sista delen var dock bättre. Tyckte inte om hur stor plats författaren tog både i prolog och epilog, och inte heller tyckte jag om hur han får en att tro att den baserats på verkliga händelser för att sedan när boken är slut, som hastigast, nämna att den var helt fiktiv. Har svårt att förstå hur den kunnat få så höga betyg, visst, jag kan se att kärlekshistorien som sådan är oerhört vacker men boken gjorde den inte rättvisa.

2019-09-04

Berörande och mysig, nästan en femma men inte riktigt. Jag blev lite besviken i slutet då jag faktiskt trodde att det skulle vara baserat på sanna händelser, jag lyssnade på boken så möjligen var det inte lika tydligt att det skulle vara ett berättardrag. I slutet böev jag därmed lite besviken. Men en fin kärleksberättelse var det åtminstone.

2019-08-10

Så vacker och gripande.

2019-06-28

Jag har läst flera böcker av Nicholas Sparks tidigare och den jag gillat allra mest är Dagboken, som är otroligt fin. Med varje andetag är också en fin kärleksroman där vi får följa Tru som kommer från Zimbabwe och Hope som bor i USA. Av en tillfällighet träffas de båda på stranden i Sunset Beach. Förälskelsen slår ner som en blixt från himlen och de tillbringar några fantastiska dagar tillsammans innan Tru måste åka hem till Zimbabwe igen. Livet går vidare på varsitt håll men ingen har lyckats glömma den starka kärleken till den andre. Kommer de att återse varandra igen? Det får den som läser se.. Det är en hjärtevärmande roman som får mig att bli tårögd flera gånger. Lite extra berörd blir jag av att hela berättelsen är baserad på en verklig historia. Berättelsen påminner oss om att det aldrig är försent att följa sitt hjärta! Som alltid när författaren skriver är det målande beskrivningar av allt och jag kan tydligt se både stranden och den magiska brevlådan framför mig. Precis som Dagboken tror jag att även den här skulle göra sig väldigt bra som film! Det enda jag inte gillar med boken är de väl långa kapitlen. Jag har svårt att sluta mitt i ett kapitel när jag lägger ner boken för natten, men här blev jag tvungen till det ändå en gång. Med varje andetag är en ljuvlig kärleksroman som inte kommer lämna mig i första taget!

Engelska Väninnan

2019-05-27

Romantisk och sentimental, men med verklighetshinder. Efter tveksam inledning (för romantisk) slukades jag alltmer av berättelsen. En femma, för att jag på slutet blev så starkt berörd.

Åh! Den här påminner mig om #broarnaimadisoncounty ...men ändå inte. Så, så, SÅ fantastiskt vacker och annorlunda berättelse om själsfränder och mirakler. #medvarjeandetag Hur är det möjligt att skriva så målande och kärleksfullt? #nicholassparks
#boktips #ljudbok #bookbeat ...
#ullasbokutmaning19 ...
💖💖💖💖💖 av 5

Pia Gummesson

2019-04-26

Älskar boken🌟🌟🌟🌟🌟. Mycket känslosam bok,den bara rör om i mitt inre.Läs den!