Evelyn Hugos sju äkta män

Monique är inte direkt på topp. Hennes man har lämnat henne och hennes karriär som reporter har gått i stå. Så när den glamorösa Hollywoodstjärnan Evelyn Hugo kontaktar henne och vill att Monique ska skriva hennes livs historia så kunde ingen bli mer förvånad än Monique själv.Varför har Evelyn Hugo valt just henne? Fast besluten att rädda sin karriär träffar hon skandaldrottningen och hör Evelyn Hugo berätta om livet i Los Angeles på 1950-talet och tiden fram tills hon valde att lämna rampljuset i slutet av åttiotalet. Samtidigt som Evelyn berättar om skoningslös ambition, oväntad vänskap och en stor förbjuden kärlek, så börjar Monique känna ett djupt band till skådespelerskan. Men när deras vänskap djupnar inser Monique att det faktiskt finns en anledning till varför Evelyn valde just henne. Något som kan komma att krossa henne.  TAYLOR JENKINS REID är en amerikansk...

Karoline Norheim

2022-12-27

Älskade @tjenkinsreid ’s ”Evelyn Hugos sju äkta män”, precis som ”Daisy Jones & the six”. Otroligt hur hon kan skriva böcker i dokumentärform som är fiktiva. Jag googlade flera gånger eftersom mycket känns så verkligen. Jag fick fram att Evelyn Hugo är löst baserad på - eller snarare inspirerad av - verklighetens Elizabeth Taylor, som var gift sju gånger. Fiktiva Evelyn Hugo var dock egentligen kär i någon annan, men de kunde aldrig leva fullt ut på grund av tiden de levde i. Ville aldrig att boken skulle ta slut, men det gjorde den - smärre tegelsten till trots ♥️

Jonna

2022-08-09

Trots om den är förutsägbar och överskattad så är den en riktigt skön feel-good bok. Lättläst.

Therese A

2022-02-14

Fin berättelse och en riktig bladvändare men slutet var lite lamt och därför blir det inte en femma från mig

2021-11-24

Hade väldigt höga förväntningar på den här. De infriades inte till fullo men den var ändå bra och när jag kommit en bit in i den så blev det en bladvändare även om det inte direkt är en spänningsroman. Värd en svag fyra i alla fall.

Barbara Berin

2020-09-27

Helt ok

Ellinor

2020-07-16

Fantastisk bok från början till slut.

Beas bokhylla

2020-04-17

Skulle nog säga att Evelyn Hugo och hennes sju äkta män tog mig med storm. Trodde inte alls att jag skulle gilla den så mycket som jag gjorde. Detta var min första bok från Taylor Jenkins Reid och det blir nog inte den sista. Har hört mycket bra om henne och jag förstår varför så många hyllar hennes böcker. Boken är helt enkelt fantastisk och man kan inte annat än att bli helt uppslukad. Det här är en bok där man som läsare både får uppleva det ena och det andra, så som förbjuden kärlek, svartsjuka, kändisskapets baksidor och glammiga galor… Och så vidare. Riktigt bra bok som jag tror de flesta skulle gilla.

Gunilla Jönsson

2020-04-07

Lite oväntad handling, underhållande läsning helt enkelt.

Evasbokhylla

2019-10-19

En bok från 50-talets Hollywood och framåt. En bok om förbjuden kärlek och vänskap med ett överraskande slut.

2019-04-04

Mycket positivt överraskad.

Agnes

2019-02-28

Älskade boken från första till sista sidan. Jag kom snabbt in i historien och nu de sedan inte lägga undan boken. Jag har både skrattat och gråtit en skvätt på grund av historien. Läs boken!

villa-freja.se

2019-02-13

Vilken bok! Vilken berättelse! Jag hade inga förväntningar alls direkt, när jag började läsa. Jag tänkte nog att berättelsen skulle beskriva en diva där makt och rikedom stod högt i fokus. Istället porträtterar den en stark kvinna som har makten över sitt eget liv och innerst inne bara har fokus på en enda sak. Det jordnära. #metoo

Fantastiskt underhållande historia om en riktig powerlady.

Fantastisk, underhållande & suggestiv!