Eva & Adam

Gahrton, Måns

| 1995

Flag from no

Den tolvte boken i serien om Eva & Adam Eva og Adam er bare venner. Det er kjempefint . synes Eva. Men Adam synes det er vanskelig. Helt til han treffer Petra. Da smiler livet til ham igjen, mens alt kræsjer for Eva.Hvordan skal det gå med Eva og Adam? Er det fremdeles håp for dem, eller er det for sent?Og hvordan skal det gå med Eva og Petra? Og musikalen? Premieren nærmer seg, og Eva og Petra har hovedrollene. Klarer de å spille sammen og være venner?Måns Gahrton og Johan Unenge er mennene bak de populære bøkene om Rosa, Målløse United og Ronny & Julia.

Bra är den. Men serien är bättre

Almunge skola, 4B

2021-12-17

Sådär.

Almunge skola, 4B

2021-12-17

Det var väldigt mycket kärlek och pinsamheter! Men väldigt rolig så den får 3 i betyg.

4A, Almunge skola

2021-12-14

Boken är helt okej.

Klass_11A

2021-09-28

Denna boken handlar om kärlek men den handlar liksom inte om rubriken annars var boken bra och spenande jag läser mycket eva och Adam böcker min mamma gillade också att läsa eva och Adam

”Eva och Adam rätt tjej och fel kille” är en rolig bok som man skrattar till i nästan varje mening. Adam satsar mer på fotbollen och mindre på musiken. Annika har blivit döds-kär i en kille som heter David. De dansade på diskot ända tills det var slut. Eva däremot är inte ihop med Adam men de är vännner, tror hon. Eva och Annika ska ha en fyrtioårfest för Annikas mamma. De ska servera och de kommer att få 500 kr i lön! Av Inez 28/9-21

Balltorpsskolan 4A

2021-09-28

Denna boken handlar mycket om kärlek.
Man skrattar ganska mycket när man läser den.
En bra bok för de som gillar kärlek och för de som vill fnissa lite.

Den var bra.

M.C

Eva och Adam är typ som en dagbok och lite kärleks bok. Eva och Adam är inte ihop längre. Sen börjar Eva misstänka att Annika träffar en kille utan att säga till Eva.