Etthundra mil

Moyes, Jojo

| 2014

Frfattaren till "Livet efter dig" r tillbaka med en romantisk, sorglig och rolig road trip genom Storbritanniens klassamhlle. Ensamstende tvbarnsmamman Jess mste jobba dubbelt fr att frsrja familjen. IT-miljonren Ed har hamnat i en insiderhrva. Deras vgar korsas, och frgan r: kan de rdda varandra?

En spnnande historia om ett ovntat sllskap. Jag tycker att det tar fr lng tid att fngslas av boken och drmed blir den initialt seg. Men gillar Jojos stt att skriva drav betyg 3

En rolig och galen bok men mycket som hnder hela tiden. Mycket bilkande och mycket tjafs. Men Gud vilken bra bok

MaPa

En underbart underhllande bok frn frsta sidan till sista.

Sara AK

2017-02-27

Fastnar bara mer och mer fr Jojo Moyes bcker. Hon skriver p ett fantastiskt stt och skildrar relationerna p ett intressant stt s man bara vill ha mer!

Christina Nilsson

2017-01-09

Hrlig i klassisk Jojo Moyres-stil som man snabbt kommer in i och har svrt att lgga ifrn sig.

Louise Olsson

2016-10-24

Underbar story! Vldigt lttlst och bra bok!

Emma Andersson

2016-09-28

Handlingen i den hr boken r egentligen kanon. Gillar verkligen karaktrerna, en lginkomsttagande ensamstende mamma med tv skna udda karaktristiska barn. En roadtrip till Skottland med en stinkande hund fr att delta i en mattetvling r ju bara det helt underbart. En mamma som frsker gra allt fr sina barn trots att hon har alla odds emot sig. Tyvrr r det bara ngot som saknas fr att jag ska gilla den fullt ut. Sttet den r skriven p gr den helt enkelt enormt trglst... Trevlig bok men nd lngtade jag tills den skulle ta slut.

Johan Norn

2016-08-21

Frsta boken jag lste av Moyes, och blev positivt verraskad. Bra handling med driv och en frvntad knorr p slutet. Hennes vriga bcker upplever jag har samma uppbyggnad, men i lagom dos s funkar det.

Madeleine Larsson

2016-06-11

S vlskriven men rolig och fin handling att man inte kan annat n att lska den!

Anna Hedenstedt

2016-05-27

En riktig feelgood! (Och jag som trodde Jojo Moyes skrev sliskig drama som Anna Gavalda... Detta var ju mer Marian Keyes!)

Evelina Persson

2016-04-07

Mysig och en riktig bladvndare

amanda hildur

2016-01-24

Nr jag pbrjade boken knde jag direkt att Ed var ett svin. Jag gillade honom inte alls men visste sklart att jag med strsta sannolikhet skulle ndra uppfattning under bokens gng. Skulle jag inte gra det, ndra uppfattning allts, skulle det innebra att boken misslyckats ngonstans, att inte personutvecklingen lyckades p det stt som de flesta liknande bcker strvar efter. Som tur r ndrade jag uppfattning och boken gjorde mig inte besviken.

Den klingar lite likt med en film som jag egentligen inte minns s mycket av, men blev pmind om nr jag lste - Little Miss Sunshine - dr det ocks r en rtt egen familj som ker genom ett helt land fr att en liten speciell mnniska ska f delta i en tvling. I filmen rrde det sig om dans, i den hr boken om matematik, men i bda historierna misslyckas barnen med det de ska ta sig fr. Av olika skl. Att Tanzie misslyckas med matteolympiaden r dock en viktig hrnsten fr att resten av Jojo Moyes berttelse ska fortskrida som den gr.

[Attraktionen som periodvis byggs upp mellan Jess och Ed knns trovrdig och krleksfull och jag tnker "yes!" nr de ntligen tar steget och faktiskt rr vid varandra. Vndningen p slutet, och anledningen till deras stundande uppbrott, knns dock ganska ljlig och icke trovrdig. Vem skulle reagera s starkt som Ed p en sdan situation? Att han inte ens pratar med henne p flera veckor? D mste man verkligen ha placerat en mnniska p en piedestal, vilket inte knns speciellt charmigt. Som tur r slutar det ju iallafall lyckligt, vilket vl r nstan ett mste inom genren och ngot jag lskar..

Sofia Grundtman

2015-12-12

Sandra Gustafsson

2015-10-09

Ytterligare en 5-pongare av Moyes.

emmakicki

2015-09-01

Gillar Moyes lttsamma bcker som inte r helt igenom simpla utan som har lite allvar i sig. Den hr fngade mig inte lika mycket som de andra men istllet utspelade den sig enbart i nutid vilket innebar att man slapp en riktigt bra story blandat med en smre som det varit i de tv fregende.

Anna Hassel

2015-08-20

nnu en bra story frn Jojo!

Pia Nilsson

2015-08-06

Boken brjade rtt bra men i mitten blev det vldigt segt med resan. Slutet var bttre. I inte alls lika bra som Livet efter dig

Moa Johansson

2015-07-16

En fin bok som berr!

Therse Lnneberg

2015-06-23

Leenden, frustration, trar, lite ngest och mycket krlek.

Karin Lfstrand

2015-06-23

150615: Gillar!

Anna Granstrm

2015-06-20

Feelgood med en del djup. Gillade denna mycket, precis som de andra jag lst av henne. Mer t chic-litt-hllet, men bra det ocks.

Marc Moore

2015-06-09

En feelgood romantisk komedi om en rik datanrd och en stderska med svanktatuering. Moyes brjar bli en av mina favoritfrfattare och detta var inget undantag..... lagom blandning av humor och allvar.

Helena Rasmusson

2015-02-14

Fantastisk!! lskar mnniskorna i boken! Ls den!

2015-02-11

lskar klassfrgorna och synen p livet. Det som kan g fel gr ocks fel. Positiv, jobba hrt och var trevlig. Mnga mnniskor verlag som skulle behva lsa den hr boken...

Ma Coon

2015-01-05

nnu en underbar bok av min favoritfrfattare! Den bjuder p vrme, skratt, grt och hopp. Man kan inte lgga den ifrn sig frrn den r slutlst.

Annika Estassy Lovn

2015-01-04

Det r inte ofta numera jag fr trar i gonen nr jag lser en bok men denna fick mig p fall. Knslosam utan att vara melodramatisk och med skrpa i tonen betrffande klassfrgor och sociala orttvisor. lskansvrda karaktrer och ett sknt flyt i texten. En skickligt skriven underhllningsroman helt enkelt.

Katarina Nord

2015-01-02

Frsta boken jag lst av Moyes. Mysig men trg i brjan, dock tog den sig p slutet.

se Bandling

2014-12-25

Bilresan tog drygt 200 sidor, ganska s segt. Tog sig mot slutet, betyg 2,5

2014-11-28

Hennes bcker r s befriande frn sliskig romantik men nd s krleksfulla. Det r bara att luta sig tillbaka och flja med.

Gunilla Jnsson

2014-11-22

Helt ok, men inte lika bra som de tv fregende bckerna.