Ett system så magnifikt att det bländar

Svensson, Amanda

"En suverän känsla för unga liv." Dagens Nyheter "knasig, surrealistisk och alldeles underbar roman med stora frågor om livet." Svenska Dagbladet Hur långt ifrån varandra kan en familj komma innan den upphör att höra ihop? Amanda Svenssons nya roman Ett system så magnifikt att det bländar är en stor familjeberättelse om tre syskon som försöker nå varandra i en värld som blivit alltmer splittrad. Sebastian, Clara och Matilda är trillingar, uppvuxna i Lund men nu skingrade på olika platser i världen. De har alltid haft en knepig relation till varandra, framför allt de två systrarna, och när en tragisk händelse inträffar glider de isär. Tjugofem år efter att trillingarna fötts: En ung kvinna hänger sig i en dörrkarm. En mamma möter djävulen på en kolonilott i Lund. Sebastian reser till London, Clara till Påskön och Matilda till Västerbotten. Sedan blir allting...

1d

Stundtals fantastisk!
Men det blev till slut för många ord, liksom staplade på varandra (”hans fötter var barfota”).
Uppläsarens, i mitt tycke, alltför entoniga röst påverkade också helhetsintrycket.

Erika M

5d

En fantastisk, rik och oväntad bok. Lite deppig ibland, men helt oförutsägbar.

Solveig Andersson

2020-03-12

Talbok, storytel
Bokcirkeln, mars-2020-Inställt möte.
Stundtals superb, men vissa partier kändes malplacerade och onödiga. 3 Stjärnor!

2020-02-26

Stundtals fantastisk!

Anna Granström

2019-06-08

Vilket språk! Vilken berättelse! Jag är imponerad.

Briljant, underhållande & välskriven!