Ett snyggt lik

James, Peter

| 2008

En ny deckare med Roy Grace i huvudrollen. Lika gastkramande spänning som i Levande begravd! Tom Bryce tar upp cd-skivan som mannen på pendeltåget glömt på sätet. Och när han försöker hitta ägarens adress genom att stoppa in skivan i sin egen dator blir han vittne till ett mord. Dagen efter ser han i tidningen att en ung kvinna har mördats och att hennes styckade kropp hittats inte långt från Tom Bryces bostad. Kort därefter hotas han och hans familj till livet. Om Tom berättar för polisen vad han har sett kommer alla i hans familj att dö. Stödd av sin hustru Kellie kontaktar Tom ändå polisen... Kommissarie Roy Grace har levt ensam sedan hans hustru försvann spårlöst för nio år sedan. Men nu har han äntligen vågat bjuda ut en kvinna, börjat städa ut sin hustru ur sitt liv och han funderar på att köpa nya kläder. Men då hittas en död kvinna i utkanten av Brighton och Roy Grace...

A H

2013-07-25

Peter James är min nya favoritförfattare.

Anneli Gustavsson

2013-06-30

En kanon bra bok! Som vanligt skriver författaren med spänning och lämnar en hel del kvar åt fantasin! Det ger mersmak ock jag ville ej lägga undan boken

Peter James första bok Levande begravd, var oerhört bra, en bok man absolut inte släpper ifrån sig förrän den är färdigläst. Nej, denna var inte lika bra men är absolut läsvärd. Man får följa Roy Grace som i denna bok äntligen vågar gå på date efter levt ensam i flera år. Även Tom och hans fru får man följa och deras problem, hustrun Kellie har alkoholproblem. Boken har lite sega partier men mot slutet blev den riktigt spännande. Jag vill absolut läsa en fortsättning.

Maria Mobiny

2012-12-17

Lika bra och spännande som Levande begravd. Absolut läsvärd!

Peter Gänger

2012-11-09

Min nya favorit bland deckarförfattare. Rekommenderas!

Lena L

2012-08-26

Spännande och kuslig. Roy Grace är en lite ovanlig kommissarie som jag gillar. tyvärr var den inte lika bra som Levande begravd.

Pia Stendahl

2012-05-16

Enligt många är "Ett snyggt lik" inte lika bra som första boken, Levande begravd. Själv kan jag inte uttala mig om det eftersom den kvarstår på min att-läsa-lista. Men jag tycker inte att den är lika bra som varken bok tre eller fyra i serien om Roy Grace. Men det är inte heller några stora fel på boken.

"Ett snyggt lik" är riktigt spännande. Det är en rå och brutal handling med mycket fokus på data- och krimminaltenik.

Det jag tycker om i boken är förstås att följa Roy Grace liv och se att han försöker gå vidare efter att hans fru försvann för ett antal år sedan. Spänningen är det heller inget fel på. Så trots att många dissat denna bok så tycker jag den är läsvärd. Framför allt om man vill ha en helhet när man läser efterföljande böcker.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Kitty Cat

2011-12-15

Bra fart i handlingen, nästan omöjlig att lägga ifrån sig och det höll i sig ända till slutet vilket är ett stort plus

2011-11-08

En överakande stark thriller. En riktigt bra intrig och en ganska trovärdig story där spänningsfaktorn verkligen var på topp.

2010-11-04

Den första bok av Peter James som jag läst, kan också vara den sista. Det här var inget som tog tag i mig. Tyckte det var på tok för många människor inblandade, en del helt ovidkommande som aldrig återkom. Själva handlingen var bra, men jag tyckte nog att personerna och deras relationer var lite krystade. En del av mitt missnöje får nog skyllas på översättningen, den var faktiskt rent usel, för att inte tala om felstavningar och annat grammatiskt. Nej, det blir nog ingen mer Peter James för mig, vad det verkar nu.

2010-07-31

Bra, spännande och klart hörvärd.

Elisabeth E

2010-03-28

Inte alls lika bra som första boken, Levande Begravd. Jag är väldigt besviken på den här.