Ett oväntat besök

Hellberg, Åsa

Ny feelgoodroman av författaren till succéböckerna om Sonja!Nikki trivs med livet hemma på hästgården Gyllentofta och skulle inte byta ut det mot någonting. Där har hon sitt stora hus, skogen, sjöarna, åkrarna och de älskade hästarna. I grannbyn bor hennes bästa vän, prästen Annie, som med jämna mellanrum lämnar sin församling och kommer till gården tillsammans med hunden Winston. Mer än så behöver inte Nikki för att vara tillfreds.Hon lekte av sig när hon var ung och gjorde allt som unga kvinnor ska göra då. Nu vill hon bara förvalta familjens egendom. Hon uppskattar det hårda arbetet i stallet och de långsamma galopperna längs med bäcken. Att middagen oftast äts i ensamhet är inget problem. Hon är ändå så trött när hon ätit klart att det enda som återstår är att stupa i säng.Men så dör hennes gamla pappa, han som lämnat gården för solen på Mallorca, och allt vänds...

Eva Pettersson

2019-07-18

Mysig feelgood! Perfekt semesterläsning!

Maria Olofsson

2018-11-16

Denna boken tyckte jag mycket om! En av de bästa jag läst av Åsa!

villa-freja.se

2018-10-20

Jag har läst och tyckt mycket om alla Hellbergs tidigare böcker, men Ett oväntat besök slår dem alla. Det märks att Hellberg har utvecklat sitt författarskap ytterligare ett snäpp. Gestaltningen är fin och trovärdig och jag sugs in i handlingen. Dramaturgin känns utarbetad och berättelsen tar vändningar som känns oväntade.

En bok jag varmt rekommenderar.

2018-10-18

Ett oväntat besök är Åsa Hellberg åttonde roman. Jag har läst alla hennes sju tidigare böcker, dom tre böckerna i serien om Sonja, och dom fyra fristående böckerna.

Här är en länk till min recension av hennes sjunde bok, Sonjas andra chans, och i det inlägget finns även länkar till alla dom övriga böckerna.

Åsa Hellbergs böcker kategoriserar jag som ren feelgood, och hon skriver det så bra.

Den här boken gjorde mig inte besviken, utan den var lika bra som hennes tidigare böcker. Och även om feelgoodböcker oftast är rätt så förutsägbara, så tog den här boken ändå vändningar som jag inte hade förväntat mig.

Rekommenderas.

Underbar, härlig & gripande!

Pia Gummesson

2018-08-28

Behöver bara säga jag älskar boken.Feelgood på hög nivå och Åsa Hellberg lyckas med sina historier ,så jag känner mig som jag är med i en film när jag läser den.Rekommenderar den varmt.

bettansboktips

2018-06-15

En riktigt mysig feelgood-pralin!