Ett mörker mitt ibland oss

Jungstedt, Mari

Under havskappseglingen Gotland Runt blåser det upp till storm och masten knäcks på en av de favorittippade båtarna. Besättningen tvingas söka skydd i en vik med lugnare vatten. I strandkanten ligger en död man med krossad skalle, munkavle och bakbundna händer.Kommissarie Knutas kastas in i en halsbrytande mördarjakt som mitt i den gotländska högsommaridyllen leder honom in i ett mörker han aldrig kunnat föreställa sig.Ett mörker mitt ibland oss.

2018-08-25

Nja, det är lite förenklat, klyschigt och förmår inte engagera riktigt.

Roy Jagenheim

2018-08-11

Inte riktigt lika bra som många av de andra böcker hon skrivit. Det jag gillar med hennes böcker är att följa huvudpersonernas liv i böckerna.

2018-07-31

Herre min skapare vilken infernaliskt dålig och EXTREMT tillrättalagd bok. Boken är totalt orealistisk, fördomsfull och nu är jag utled på modeord som "främlingsfientlighet" som alldeles för många författare använder sig av. Det är på tiden att de kommer på något nytt att skriva om. Jag brukar gilla Katarina Ewerlöf som uppläsare, åtminstone när det kommer till romaner, men här spelar hon över alldeles för mycket.
Ett riktigt bottennapp!

2018-07-25

Det här är den fjortonde boken i kriminalserien av Mari Jungstedt om Anders Knutas och dom andra på Gotland. Jag har läst dom alla, och jag har tyckt om dom alla. Och lika bra var den här boken som dom tretton tidigare.

Det som är bäst med Mari Jungstedts böcker, det är inte själva kriminalhistorierna, utan det är storyn runtomkring. Älskar att följa Anders Knutas, Karin Jacobsson, Johan Berg, och alla dom andra, i deras liv.

Boken var, som alltid när det gäller Mari Jungstedts böcker, välskriven och lättläst.

Rekommenderas.

Evasbokhylla

2018-07-01

Gillar Knutas med kollegor

Solveig Andersson

2018-06-12

Jag håller med föregående recensent. Jag har uppskattat Maris tidigare böcker som jag alla läst på sommaren, men den här är sannerligen under all kritik. En valaffisch till vänster om vänstern?

Susanne Rydvald

2018-06-11

Värre kan det inte bli - denna bok är inget annat än en sönderriven valaffisch

Anita H

2018-06-05

Jag börjar bli rätt trött på alla författare som ska blanda in politik i sina böcker.