Ett hjärtslag från döden

O'Farrell, Maggie

I Jag är, jag är, jag är : ett hjärtslag från döden möter vi Maggie i olika åldrar och på olika platser, ett helt liv i en serie av intensiva ögonblicksbilder. Det är sparsmakat, elegant och påtagligt, en bok som får dig att ifrågasätta dig själv. Vad skulle du göra om ditt liv var hotat? Hur skulle du reagera? Vad kan du avstå ifrån? Jag är, jag är, jag är : ett hjärtslag från döden är en bok man sträckläser med andan i halsen. En bok som gör dig medveten om din egen dödlighet och att varje hjärtslag räknas.

Emelie Ljungberg

2019-08-23

Jag är oerhört svag för Maggie O'Farrell och den här självbiografiska boken är inget undantag. Den ger mig också större förståelse för hur författarinnan kan skildra vissa saker i sina böcker så oerhört väl...

Emma Fägerlind

2019-06-27

Jag har visserligen nog aldrig känt att mitt eget liv är händelselöst, trist och riskfritt så starkt som under den här läsningen. Ändå bra, mycket bra!

2019-03-12

En vackert skriven skildring där författaren berättar om livet genom nära-döden-upplevelser. I början förstod jag inte att det skulle vara självbiografiskt. Det känns snudd på otroligt att en person gått igenom allt detta. Men livet är inte alltid rättvist fördelat. I grund och botten är det dock en berättelse om tacksamhet, kärlek och livslust.

2019-02-23

Liknar ingenting annat jag läst. En serie självbiografiska noveller i icke kronologisk ordning. Särskilt den sista är mycket berörande.

Stark, fantastisk och skickligt skriven!