Ett bröllop att minnas

Fforde, Katie

| 2021

Vintagebröllop, romantik och lyckliga slutTre kvinnor träffas av en slump på en tillställning i den idylliska byn Chippingford. Beth bor i en lånad stuga i byn, har inget jobb och har därför lovat att organisera sin systers bröllop något hon är helt novis på.Lindy är född och uppvuxen i Chippingford och lever ensam med sina små pojkar efter att deras pappa lämnat landet. Hennes passion är att sy, men när ska hon hinna det?Rachel är nyinflyttad i ett hus hon inrett helt i vitt, på ett närmast tvångsmässigt sätt. Hon arbetar hemifrån som revisor, ett yrke som passar hennes behov av ordning och reda. Men något fattas ändå. Tre kvinnor, som alla längtar efter en nystart i livet. De bestämmer sig för att gå samman och starta ett företag: de ska organisera budgetbröllop i vintagestil! Snabbare än de kunnat ana hamnar kompanjonerna i hetluften, med panikbröllop, problemlösning...

2021-10-03

Tre kvinnor som träffas av en slump och som alla längtar efter en nystart i livet bestämmer sig för att gå samman och starta ett företag. Ett företag som ska arrangera bröllop i vintagestil.

”Ett bröllop att minnas” är en charmig och lättläst feelgood med allt som en bok i den genren ska ha. Det är härliga och färgstarka karaktärer och lantliga och hemtrevliga miljöer.

Tempot är högt i boken och det är inte alltid jag riktigt hänger med i svängarna. Hade gärna sett att författaren lugnat ner tempot en aning. Då hade jag kunnat njuta mer av boken.

Men sammantaget är det en charmig historia om vänskap och romantik, precis som det ska vara i en feelgood. Perfekt för en regnig dag när man ändå bara vill sitta inne och läsa! 🤩

Idas Recensioner

2021-09-11

Ett bröllop att minnas är en härlig feelgood där romantik, vänskapsrelationer och humor är i fokus. Det är en bok där läsaren får möta flera charmiga och trovärdiga karaktärer som genom problemlösning och vänskapsband arrangerar inspirerande vintagebröllop i lantliga miljöer. Katie Fforde har skapat en underbar berättelse med lyckliga slut och en romantik som alla hopplösa romantiker suktar efter.

Ett bröllop att minnas är en typisk brittisk feelgood där tempot är högt. Det händer alltid något nytt och intressant, men samtidigt kändes läsningen ibland lite för stressad för min smak. Det är raska konversationer och händelser som snabbt är skrivna efter varandra, och jag hann knappt registrera en ny händelse eller konversation innan något nytt hände. Detta skapade en något stressad läsning, vilket gjorde att jag inte hann njuta av karaktärerna och deras tankar.

Men trots detta var Ett bröllop att minnas väldigt snabbläst och jag tyckte verkligen om karaktärernas egenheter och manér, jag tyckte också väldigt mycket om alla underbara miljöer och detaljer som författaren genom ett beskrivande och charmigt har sätt har gestaltat. Miljöerna och karaktärerna är alla varma, gemytliga och inspirerande.

Om ni tycker om typiska feelgoodromaner där lantliga och hemtrevliga miljöer är sammanflätade med förtjusande karaktärer är detta en bok för er. Jag kommer absolut läsa mer av Katie Fforde i framtiden, och jag är väldigt glad över att ha läst denna underbara berättelse om Beth, Lindy och Rachels sammansvetsade relation och deras gemenskap med att skapa unika vintagebröllop.

idasrecensioner.se