Ett alldeles särskilt förhållande

Kennedy, Douglas

| 2004

En kärlekspassionen som sakta övergår i rena mardrömmen ? Sally är amerikansk utrikeskorrespondent och stationerad i Kairo när hon möter Tony. De blir blixtförälskade, men sedan de gift sig och flyttat till England ändras allt. Tony är ofta borta, Sally känner sig isolerad, känslorna svalnar. Efter en komplicerad förlossning drabbas Sally av depression och orkar knappt ta hand om barnet. Ett dödsfall inom familjen föranleder Sally att resa till USA. Men väl tillbaka i London igen väntar en chock: Tony har flyttat och barnkammaren är tom ? Nu börjar en mardrömslik kamp för att återfå barnet. För snart upptäcker Sally att allt man gjort och sagt kan användas emot en ? Nervkittlande intrig, trovärdiga karaktärer, en hela tiden eskalerande spänning ? A Special Relationship är berättelsen om det yttersta sveket. Douglas Kennedy har skrivit flera bästsäljande och kritikerrosade romaner,...

2013-10-06

Lockades av lovorden här på BT, tyvärr. Mycket gnäll och klagan. Författaren har bråttom och fördjupar ingenting.

Louise Ö

2013-10-01

Bra! Spännande, som alla hans böcker. Han börjar bli en av mina favoritförfattare. Lite seg i mitten så jag hoppade faktiskt över några sidor. Men från mitten kunde jag inte lägga ifrån mig boken. Inte riktigt lika bra som den Gåtfulla Fotografen, men nästan. Nu vill jag läsa fler av honom. Ps. Jag läste boken på svenska.

2013-03-29

Upplevde boken ganska tjatig om hennes förlossningsdepression men det får ju sin förklaring. Boken växer i andra halvan och språket är som vanligt super.

Charlotta CG

2011-05-16

Min första bok av Kennedy (som jag upptäckt här på BT) och en mycket trevlig bekantskap så det lär bli fler. Jag älskade hans språk som hade ett speciellt flyt och driv och jag hade riktigt svårt att lägga ifrån mig boken. Det känns dessutom fascinerande att en man har sådan känsla för att skriva om en kvinnas liv.

Ulrica Sandell

2011-04-08