Ensamma tillsammans

"Ensamma tillsammans" är en tidlös berättelse om ett par i gränslandet mellan nyfunnen vänskap och nyvunnen kärlek. Är det möjligt att bli förälskad i en person man nästan inte vet någonting om? Den frågan är central i denna kärlekshistoria med många oväntade vändningar om två personer som försöker lita på sina egna känslor, trots osäkerheten om huruvida de kan lita på varandra eller ej.Jörgen Löwenfeldt, född 1983, arbetar som journalist inriktad på psykologi, vetenskap och digitala medier. På instagramkontot ?Bagatellerna? publicerar han surrealistiska mikronoveller som nått en stor och engagerad publik. "Ensamma tillsammans" är hans debutroman.

Gripande och oväntad berättelse om ett par mångfacetterade karaktärer.

Ensamma tillsammans är en tidlös berättelse om ett par i gränslandet mellan nyfunnen vänskap och nyvunnen kärlek.
Ensamma tillsammans är författarens debutroman och det är alltid lite av en chansning att läsa en debut tycker jag. Antingen funkar det eller inte alls. Här tycker jag det funkar bra, det är en trevlig bok. En bok om ensamhet, relationer, kärlek och nystart i livet. Jag gillar den lite egna huvudpersonen, han är intressant att följa. Det är oförutsägbart och ständigt överraskande hur det ska gå för alla inblandade. Boken är väldigt lättläst och går oerhört fort att läsa, då den driver på framåt. Ska bli spännande att följa författaren framöver, hoppas få läsa mer böcker av han, då det är en väldigt trevlig start på en författarkarriär!

En stark, lysande och välskriven debut!