Ensamma hjrtan och hemlsa hundar

Dillon, Lucy

| 2011

Om krlek, vnskap och villkorsls lojalitet ? en berttelse som gr rakt in i hjrtat Rachel Fielding har p kort tid lyckats frsnilla ett glamorst jobb p en pr-firma, en attraktiv pojkvn och en chic vning i centrala London. Hon r trettionio r och framtiden ter sig tmligen osker. Men en dag fr hon ett ovntat besked. Moster Dot har ltit Rachel rva hennes hus p landet - samt mosterns bordercollie Gem och en hundgrd full med herrelsa hundar.Det r med viss bvan Rachel flyttar dit - omplacering av hundar r inte ens i nrheten av vad hon har tnkt sig. Hon blir dock alltmer engagerad i sina fyrfota skyddslingar. Kanske beror det delvis p George, traktens buttre men rysligt attraktive veterinr som Rachel allt oftare konsulterar ?Ensamstende tvbarnsmamman Zoe kommer till Rachel fr att lmna en liten valp fr omplacering. Besket resulterar i ngot helt annat...

Erika Rehn

2020-04-30

Ok men feelgood r inte min kopp te.

Maylie Haim Poulsen

2020-04-28

Hrlig feelgood bok!

Idas Recensioner

2020-04-03

En underbar feel-good med fina hundar och en trevlig handling. Vissa karaktrer knde jag nstan var lite ondiga, d de inte gav s mycket till handlingen. Men, nd en bra bok!

Izabela Horn

2018-11-18

En feelgood bok och jag r inte frtjust i bcker av den genren. Lste den d det var lite kul att det handlade om hundar men bolen fngade mig aldrog helt.

Christina Nilsson

2017-08-02

En riktigt mysig bok.

Anna Forsn

2017-07-31

Hjrtevrmande berttelse med strk av svrta och karaktrer som r ltt att knna empati med. Hundarna r ocks mycket fint och krleksfullt skildrade. Strcklste den hr boken fr ngra r sedan, d jag var ganska deprimerad, och knde mig mrkligt upplyft eftert. Skildringen av den ensamstende mamman och hennes aggressiva barn berrde mig srskilt, och sedan gillar jag bcker dr man fr flja flera olika karaktrer som p ngot vis har ngonting gemensamt.

Sara Lnk

2017-07-30

Rolig

Angelika N.

2017-06-27

Lucy Dillon r ett proffs p att skapa mysiga bcker!

Sofie berg

2016-12-19

jag bara fll fr denna varma bok efter att ftt tipset av en vn. nu rekommenderar jag den vidare fr dig som vill lsa en bok med gldje och sorg med hg mysfaktor.

2016-01-20

I hur mnga r som helst nu (knns det som) har jag hrt talas om denna Lucy Dillon och om hur mysiga hennes bcker r. Av ngon anledning s har jag nd inte lst den hr boken, som sttt i hyllan i nstan tre r. Nu blev det ntligen dags, efter att jag satt upp den p boktolvan. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2016/01/ensamma-hjartan-och-hemlosa-hundar-av.html

Sandra Gustafsson

2015-12-14

En hrlig bok om att finna lycka och ett liv med hundar. Har lst Lucys bcker i "fel" ordning och kul att lsa om karaktrerna som r med i bakgrunden i de andra bckerna.

Kim M. Kimselius

2015-02-15

Det r en hjrtevrmande bok. Jag lskar hundar och tar till mig boken direkt. nskar att jag kunde vara dr och hjlpa till att rasta hundarna, att ta hand om en vergiven hund, att vara delaktig av allt det som sker...

Frmodligen knner jag s eftersom frfattaren lyckas skildra handlingen s att det knns som om jag r dr och gr bredvid personerna. Det enda jag skulle nskat r att fokus hade lagts p en av kvinnorna och inte p alla som r med i handlingen. Jag skulle vilja ha en bok om varje kvinna. Jag vill krypa in under skinnet p dem och f veta mer. Hur gick det sedan? Vad hnde egentligen med deras nskningar?

Huvudpersonen r Rachel Fielding som har ftt rva ett hus och hundhem fr hemlsa hundar. Hon har just bde frlorat sin pojkvn, sitt jobb och sin lgenhet och tar genast chansen att frndra sitt liv. Hennes dyra klder passar inte alls in i ett vardagsliv med hriga hundar, ngot som veterinren George retar henne fr.

Lngsamt brjar Rachels frusna hjrta tina och hon frlskar sig i hundarna. Hon upptcker att moster Dot har haft en hel del hemligheter. Rachels vg korsas av Zoe, som r frnskild. Barnens far ger dem en liten hundvalp utan att rdfrga Zoe frst. Hon kontaktar Rachels hundhem fr att f hjlp.

ven Nathalie, vars hgsta nskan r att f ett barn, kommer in i Rachels liv och tillsammans med Megan som hjlper till att skta hundhemmet blir dem en hrlig blandning av olika kvinnoden som jag nskar att f lsa mer om.

Det hr r en bok att krypa upp i soffan med, en kopp te, en god kaka, en bit choklad, och kanske en kartong nsdukar vid sidan av. Det hr r en bok fick mig att bde skratta och grta.

Kim M. Kimselius

2015-02-15

Emma Sjberg

2014-12-02

Lttlst bok. Inte s djup kanske, men mysig o snabblst.

Den hr boken var bra tycker jag
Jag som lskar hundar nu ska ja ta tag i del 2 & ja hoppas den r lika bra.

Amanda - Lsbulle

2014-07-01

En riktig feel good-bok som passade ypperligt att lsa p stranden p semestern. Jag lskar chic-lit som genre fr jag r en sucker fr lyckliga slut - och bcker likt den hr slutar med strsta sannolikhet alltid lyckligt. Karaktrerna var ganska sltstrukna och oproblematiserade men det hade inte passat in om de varit p ett annat stt. Boken r perfekt som den r. Med hundar och krlek och baconsmrgsar.

Therese stman

2014-06-30

Innan jag brja p boken, kndes det som det inte var ngot att ha. Men jag hade fel. Det var faktiskt en riktigt trevlig feelgood-roman, spnnande i slutet. Betyg: 3,5

Eva Pettersson

2014-01-16

Trevlig feelgood-roman som ger mersmak!

Emma

2013-12-15

Rachel rver sin moster och ett hundstall och flyttar ut p landsbygden. Det lilla samhllet r rtta stllet fr att bli av med gamla krleksbekymmer, fr lgligt nog finns dr stiliga singelmn som vntar. Boken handlar om ocks om flera olika karaktrer och det tyckte jag bara gjorde att den blev alldeles fr rrig i brjan. Rachel frsker ibland luska i en gammal konflikt mellan hennes mamma och mostern, vilket tillfr lite spnning till handlingen. Att boken handlar om vergivna hundar r det som gr den lite speciell, men fram mot slutet tappar de sin vikt fr berttelsen till frmn fr diverse relationsintriger.

Lotta Strandberg

2013-07-07

Den fr 3 i stllet fr 2 Fr att jag nd lste den snabbt och ltt trots att jag klagade p handlingen. r nog mer fr smaskiga mord, otcka lukter, frger och insikt i andra kulturer, var vldigt lnge den jag lste en sn hr "feelgood". Kommer nog att minnas den mest fr alla hundar, sen tar det nog stopp och ngon uppfljare har jag inte behov av. Kmpar nu fr att komma igng med lsandet och den hr var bra fr att knna hur snabbt man kan lsa om man ger en bok ngon timme eller tv p stranden. Nog mest den knslan som ger den 3 stjrnor...

Louise

2013-06-30

Tyckte den hr boken var supersupertrkig!! Frstr inte alls att folk kan gilla den.

Britta Persson

2013-05-13

En mysig feel good-bok om hundar, krleksbekymmer och medellders kriser

Lisette Bergh

2013-05-09

En varm och mysig berttelse, en bok som jag verkligen rekommenderar

Fia Kitti

2013-04-16

I gengern ett guldkorn! En fin och varm berttelse men som gick lite hastigt fram ibland.

Ann-Sofie Jaredal

2013-04-12

En m-bra-bok!

Maria B Hansson

2013-03-19

Jag vet inte vad det r som fngar mig s i Dillons bcker - men jag blir varm av att lsa dem. Om de sm och stora vardagliga problemen, om livets vndningar och om omtanke och krlek. Sprket flyter p s att jag r dr p den engelska landsbygden och liksom gr bakom Rachel, Megan, Zoe, Gem och de andra.

Maria Nordstrm

2013-03-02

Feel good fr hundlskare.

2013-01-30

Jag mr inte bra efter ha slsat bort tid p detta ytliga trams.

Katarina Persson

2013-01-01

En riktigt mbra bok!

Magdalena V

2012-10-29

En fin mysig berttelse som direkt vann mitt hjrta :)

Lisette Karlsson

2012-10-23

Mysig hstbok om man vill ha lttsam vrmande lsning som inte krver ngot av en.

Jenny Jansson

2012-09-03

En riktig mbra bok! Jag sger bara! Hundar r inte allt men dem gr livet helt!

Marita Ryen

2012-08-16

En charmig krleksroman lite i stil med Nora Roberts bcker. Lttlst, dock lite vl sockerst och banal ibland. Var p rtt humr nr jag lste den s drfr blir det en 4:a i betyg.

Elisabeth Karlberg

2012-08-12

Ingen hjdare men en smtrevlig lsning i hngmattan..........

Marie Bonnevier

2012-07-28

En trevlig och lttlst bok om hur man kan vnda sitt liv p rtt kl igen trots motgngar och problem. Att jag r nybliven valpgare gjorde vl sitt till att jag fll fr boken.

Jessica Bengtsson

2012-06-08

Hrlig, lttlst m-bra-bok som passar perfekt p stranden eller en regnig dag!

Linnea Lofjrd

2012-06-01

Helt okej bok, men ingen som jag skulle lsa igen.

Emma Hortlund

2012-05-28

Efter att ha lst "Berttelsen om Edgar" insg jag att bara fr att en bok handlar om hundar s betyder det inte att jag tycker om den. (ven fast det str p omslaget att hundgare kommer att lska den) Men Ensamma hjrtan och hemlsa hundar tyckte jag om. Kanske inte frmst p grund av hundarna, utan mer den lttsamma stilen, feelgood-knslan och fr att jag har en viss svaghet fr chick lit.

Historien kretsar kring tre kvinnor och deras livssituation och knyts ihop med hjlp av ett hundstall. Det handlar mycket om att ha/inte ha/vilja ha hund, men minst lika mycket om att ha/inte ha/vilja ha barn.

Petitesser i boken som jag hakar upp mig p r fr det frsta att i titeln heter det hemlsa hundar, men nr hundarna omnmns i boken r det som herrlsa. Och fr det andra att Bordercollien Gem av och till under lsningen benmns som enbart collien, vilket r en helt annan ras. (Och det r kanske kommentarer som versttaren, snarare n frfattaren, br ta till sig.)

Christina Hll

2012-05-27

Smcharmig lttlst bok

Tilda Norn

2012-05-19

Riktig feel good-roman med massa vrme och mysiga hundar.

Therese H

2012-04-23

Skulle kanske egentligen vilja ge den en stark 3:a men det fr bli en 4:a. En hrlig feel good-roman med en massa hundar.

Ullis N

2012-04-21

Duger alldeles utmrkt som mysbok, men kommer inte att lmna ngra bestende spr.

Ciccis bokblogg

2012-04-07

Det hr r en underbar mbra-bok att bara njuta av. Har man en frkrlek till hundar s r det ett plus, annars s lr man nog brja fundera ver det dr med att skaffa hund.
Boken r en varm och hrlig berttelse som verkligen fr en att m bra. Dock r karaktrerna i boken oerhrt stereotypa, mnnen r riktiga mn med vderbitna ansikten och som inte vgar visa sina riktiga knslor medans kvinnorna r oerhrt kvinnliga och knslosamma. Ibland tycker jag det knns sknt att lsa en sdan bok dr man frn brjan vet hur det ska g, att det inte kommer ngra obehagliga verraskningar. Det hr r en sdan bok som knns trygg att lsa. Den kan f vem som helst att vilja flytta till landet och starta ett hundpensionat dr det finns snygga och sexiga veterinrer och lkare. :-)

Marlne S

2012-03-29

Mycket trevlig ljudbok. Exta plus fr att djuren & arbetet med desamma r korrekt tergett. Plus ocks fr att huvudpersonen/personerna inte r ngra "hysteriska fruntimmer" utan logiskt tnkande och handlingskraftiga karaktrer. En stark 4;a ger jag.

Anna Olsson Svahn

2012-03-22

En varm bok om RIKTIGA mnniskor! Hla tiden satt jag och nskade att man skulle gra en film p boken. Den skulle verkligen gra sig p filmduken! Ls den nu- du blir glad!

Eva Sonesson

2012-03-12

Lttlst, rar historia som fick mej att koppla av efter stressade dagar. Trevlig bok men tillfr inget mer n just avkoppling. Och det r ju ocks trevligt.

Joanna .

2012-03-06

S trevlig och varm, mysbok!