Ensam i Paris och andra historier

Moyes, Jojo

| 2017

Jojo Moyes är tillbaka med en härlig samling berättelser! Varsågod: två kortromaner och nio noveller!Nell är tjugosex år och har aldrig har varit i Paris. Hon har aldrig ens varit på en romantisk weekend någonstans. Att åka utomlands är inte riktigt hennes grej. Men när Nells pojkvän struntar i att dyka upp vid tåget har hon chansen att bevisa för alla inklusive sig själv att hon kan vara självständig och modig. Väl i Paris hittar Nell en version av sig själv som hon inte visste existerade Kortromanen Ensam i Paris är romantisk och charmig verklighetsflykt när den är som bäst.I den andra kortromanen Smekmånad i Paris får vi möta Liv och Sophie från Sophies historia, många år tidigare. Sophie, som är från landet, sveps med i den glamorösa Belle epoque-tillvaron i Paris, men upptäcker att ett liv med en hyllad konstnär som Edouard kan vara komplicerat. Ett århundrade senare följer Liv i hennes...

VM

Johanna Nilsson

2019-05-12

villa-freja.se

2019-03-23

Jag har läst och älskat Moyes samtliga romaner, men dragit mig lite för Ensam i Paris, då det här är en samling noveller, även innehållandes två kortromaner. Noveller är för det mesta inte riktigt min tekopp. Jag vill ha allt eller inget, liksom hela kakan och en novell blir så otroligt liten och naggande god att snålvattnet rinner till och jag blir besviken över att inte få mer. Därav tycker jag också allra bäst om de två kortromanerna som ger mig chans att komma in mer ordentligt i berättelsen innan den tar slut. Efter att ha läst ut Ensam i Paris är det bara att konstatera att Moyes briljerar, även när det kommer till novellskrivning. Men nu längtar jag efter hennes nästa roman!

Frida

2019-02-21

Inte henne bästa.

Bianca Kallai

2018-12-04

2018-05-22

Förvånansvärt bra ändå, jag hade väntat mig något mycket sämre. Mysiga små berättelser, nästan så att jag föredrog de riktigt korta framför de två lite längre. Imponerande att man kan få till en historia på bara några sidor!

Inger Johansson

2018-05-17

Lättläst men kan inte ge stort betyg då det egentligen är väldigt enkelt skrivet.

jenny lorefors

2018-05-07

Som mangosorbet, läskande, man tänker sluta men bara en sked till. Trygg i förvissning om at det ordnar sig bra. Livsvändningar där alla får en liten puff irätt riktning av ödet eller livet

Matilda Knutsmark

2018-03-25

Mysiga noveller som man inte vill ska ta slut! Älskar den!

Sabina Wangenfors

2018-03-11

Jag gillar vanligtvis inte noveller men jag uppskattade ändå den här boken. Mysiga lättlästa historier.

Mysig.

Sara AK

2018-01-01

Mysig bok med flera olika historier. Gillade speciellt den första kortromanen!