Ensam i Paris och andra historier

Moyes, Jojo

Jojo Moyes är tillbaka med en härlig samling berättelser! Varsågod: två kortromaner och nio noveller! Nell är tjugosex år och har aldrig har varit i Paris. Hon har aldrig ens varit på en romantisk weekend någonstans. Att åka utomlands är inte riktigt hennes grej. Men när Nells pojkvän struntar i att dyka upp vid tåget har hon chansen att bevisa för alla inklusive sig själv att hon kan vara självständig och modig. Väl i Paris hittar Nell en version av sig själv som hon inte visste existerade Kortromanen Ensam i Paris är romantisk och charmig verklighetsflykt när den är som bäst. I den andra kortromanen Smekmånad i Paris får vi möta Liv och Sophie från Sophies historia, många år tidigare. Sophie, som är från landet, sveps med i den glamorösa Belle epoque-tillvaron i Paris, men upptäcker att ett liv med en hyllad konstnär som Edouard kan vara komplicerat. Ett århundrade senare...

Lättläst men kan inte ge stort betyg då det egentligen är väldigt enkelt skrivet.

Som mangosorbet, läskande, man tänker sluta men bara en sked till. Trygg i förvissning om at det ordnar sig bra. Livsvändningar där alla får en liten puff irätt riktning av ödet eller livet

Mysiga noveller som man inte vill ska ta slut! Älskar den!

Sabina Wangenfors

2018-03-11

Jag gillar vanligtvis inte noveller men jag uppskattade ändå den här boken. Mysiga lättlästa historier.

Mysig.

Sara AK

2018-01-01

Mysig bok med flera olika historier. Gillade speciellt den första kortromanen!