Enligt Maria Magdalena

Maria Magdalena var den främsta av Jesus kvinnliga lärjungar. Hon finns omnämnd i de fyra evangelierna och var en av många kvinnor som fanns i Jesus närhet. I Marianne Fredrikssons tionde roman lämnar hon myten och träder fram som en levande kvinna med ett intressant öde, ett förflutet och en framtid och ger oss också en kvinnlig aspekt på kristendomen. Marianne Fredrikssons förra roman ''Anna, Hanna och Johanna'' har sålts i över 300.000 ex!

2018-05-03

Välskriven, spännande, historisk och engagerande. Jag är själv riktigt dålig på religionshistoria, men Marianne Fredriksson gör boken mycket intressant. Fenomenal uppläsning av Gunilla Nyroos dessutom!

Victoire Marcel

2015-03-02

Uääh, blääh. Snacka om att hon blir satt på piedestal, och scenen där hon förför den ack så oskuldsfulle Jesus... Fantastiskt pinsamt. Synd på en bra premiss - kvinnor som blir tystade i religiösa sammanhang, etc. Jag har, tyvärr, fått en enorm aversion gentemot Fredriksson - kanske är den inte förtjänad. Kanske har hon skrivit bra böcker. Men jag känner mig inte sugen.

Anna Katarina

2015-01-10

Mycket fascinerande och tänkvärd bok. Väckte många tankar hos mig.

Camilla Bengtsson

2010-03-10

Läst boken 4 gånger med flera års mellanrum. Boken växer varje gång och jag kommer läsa den igen