Endgame. Spelet

Frey, James

| 2015

Om 94 dagar utplånas alla utom den vinnande Spelaren och dennes ätt. Vem orkar kämpa och vem ger upp? Kan mänskligheten räddas? Endgame: Spelet är andra delen i James Freys banbrytande trilogi i samarbete med Google, där du genom att lösa ledtrådar i texten tävlar om chansen att vinna en äkta guldskatt.Spelet är i full gång! Efter att Jordnyckeln har hittats är Spelarnas uppgift nu att finna den andra nyckeln, Himmelsnyckeln. De Spelare från de tolv urtida ätterna som överlevt så här långt hinner knappt hämta sig förrän de är mitt inne i jakten. De måste använda all sin list och all sin styrka för att hålla sig vid liv och för att förstå hur de ska Spela vidare. Men snart börjar de undra vad det är som Skaparna har satt igång, och vad dessa uråldriga varelser egentligen är ute efter. Dessutom står det också klart för Spelarna att de inte bara måste slåss mot varandra ...Spelarna ska...

Denna bok var helt okej men gud såå rörig den var ( Tråkig bitvis)

Sanna

2015-07-15

Tjockaste boken som jag har läst på länge. Man märker att James gärna skriver bra saker om Jago och Sarah, alltså att han lyfter upp dem. Det är ju okej för mig för jag gillar dem men hade gärna velat läsa mer om de andra. Det var lite jobbigt att han skrev om så många människor men till slut så började man ju fatta och hänga med. Men det kändes inte som 12 personer som han berättade om, så det som tyngde ner boken var att storysarna blev tråkiga eftersom det var så lite information.

Kim M. Kimselius

2015-01-04

En omtalad bok som jag inte tycker höll måttet. Jag har lyssnat på boken och tycker att den var rörig, korta kapitel med många namn, platsangivelser, latitud och longitud etc.

Visst var den bitvis spännande, men det var svårt att hänga med i de tvära kasten. Personerna reste runt över hela jorden, alla till olika platser, ibland till samma där de slogs, skadade eller dödade varandra på grymma sätt.

Jag tycker att boken är överskattad. Många säger att den är bra, att det är spännande läsning eftersom boken ger ledtrådar till en riktig skatt. Jag fann inget nöje i den, bara längtade efter att den skulle ta slut.

Kapitlen är välskrivna, med starka personskildringar, vilket gör att boken inte får bottenbetyg.

Tycker du om Divergent och Hungerspelen, kanske du även tycker om den här.

Jag kommer inte att läsa/lyssna på nästa del i serien.

Kim M. Kimselius

2015-01-04

Tycker du om Divergent och Hungerspelen, kanske du även tycker om den här.

Jag kommer inte att läsa/lyssna på nästa del i serien.

Stella Johansson

2014-12-02

Någon sa att det här är en kopia på Hungergames. Och visst, det finns en del likheter, men skillnaderna är desto större. Det är en spännande bok, med en massa människor att hålla reda på - men det tar sig.

12 spelare slåss med livet som insats för att hitta nyckeln som kommer rädda just deras "stamm". I vår värld, i vår tid. I boken finns tydligen krypiska frågor - som leder till en skatt, jag förstod aldrig ledtrådarna. I så fall 1000 gånger knepigare än da Vinci.

Rekommenderas!