Endera dan

Stribe, Birgitta

| 2011

Endera dan händer något spännande Britt-Marie är femtio plus, minst. Hon väntar fortfarande på att livet ska börja. Endera dan ska Britt-Marie åka jorden runt, kanske kommer hon till Danmark. Endera dan ska Britt-Marie skriva en bok, under tiden skriver hon krönikor i ett kattmagasin om Sessan som är påhittad (man måste ju försörja sig, säger Britt-Marie). Endera dan ska Britt-Marie ha röda remsandaler, men tyvärr tillverkas de inte för knöliga hallux valgus-fötter. Hon bor i den lilla staden Stingslinge med sin man Leffe som arbetar i en sportbutik och är maniskt intresserad av maratonlöpning. Från soffan. När Britt-Marie en dag, av en slump, går med i ?Kvartisjuklubben?, den lokala hundklubben, verkar det som endera dan faktiskt är på väg. Endera dan är en fantastiskt rolig roman med hög igenkänningsfaktor om en kvinna som inte kan sluta förvänta sig mer av livet, men samtidigt...

2023-04-27

Omläsning!

villa-freja.se

2020-03-22

En vardagsnära, fint skriven vardagsfeelgood som för stunden ger en mysig läsupplevelse. Dock dröjer sig karaktärerna inte kvar efteråt, även om de där och då är småtrevliga att umgås med.

2013-06-10

Började väldigt bra. Med hög mysfaktor! Dock tröttade den ut mig slutkanten. Hoppas ändå på en uppföljare snarast möjligt!

Merja A

2013-01-30

En riktig må-bra bok att njuta av på semestern eller innan man somnar. Man behöver inte sträckläsa, ingenting särskilt spännande händer. Det handlar om vardagliga saker i livet som författaren skruvar till så att åtminstone jag skrattade högt ett par gånger. Humoristiska personskildringar.

Pia Stendahl

2012-02-02

Endera dan är en charmig och underhållande debutroman. Boken är humoristisk men på ett lättsamt sätt. Den är full av situationskomik. Jag brister inte ut i skratt men jag går och småler och myser när jag lyssnar på boken.

Endera dan är en feelgood-bok men den är trots det ganska tänkvärd. Det är så lätt att bara blicka framåt och vänta på att en förändring ska ske istället för att aktivt göra något själv för att förändra situationen. Läxan är i Endera dan att du, och endast du, kan förändra ditt liv. Men detta innebär också hopp eftersom du har makten och behöver inte vänta.

Begreppet fulfoting gillar jag skarpt. Jag har fått ett nytt ord som kanske får användning för endera dan. Man vet aldrig.

Vill du ha något lättläst som lättar upp lite tror jag att Endera dan kan vara något för dig.

www.bokbrus.se kan du läsa fler av mina ljudboksrecensioner.

2011-08-29

Bara pladder. Noll komik.

Camilla Eriksson

2011-07-17

En rolig bok som jag kan rekommendera, handlar om uttråkad hemmafru som söker jobb.

2011-05-22

När jag läste om den här boken så fastnade jag direkt för den! En bok som handlar om en kvinna som heter Britt-Marie, är femtio plus, och har besvär med sina fötter, den måste ju bara vara bra! För den handlar ju nästan om mig själv! ;-D

Och den var bra! Den hade otroligt hög igenkänningsfaktor. Den var lättsam, trevlig och rolig. Tankeväckande och lättläst var den också.

Så jag kan verkligen rekommendera boken! Kanske speciellt till kvinnor i min ålder.

( Läs gärna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bim.blogg.se/category/bokrecensioner.html )