Enda sättet att genomlida en konsert är att själv stå på scenen

Uggla, Magnus

Magnus Uggla är en av Sveriges största artister. Det här är en memoarbok som tar sin utgångspunkt i hans beslut att göra en ADHD-utredning. Samtalen med psykologen tvingar honom att berätta och gå tillbaka till uppväxtåren, familjerelationerna och den tidiga önskan om att bli berömd, slå igenom som musikartist. Det är en öppenhjärtig, drastisk och rapp berättelse om en ung man vars rastlöshet både sätter krokben för honom och ständigt driver honom framåt trots nya motgångar. Redan som barn har han ett stort behov av bekräftelse vilket han skildrar med stor insikt och humor.Vi får följa honom från tidig barndom med ständiga flyttar och uppbrott, via de vilda glamåren och fram till skivdebuten, som inte blev den hyllade framgång han hade hoppats på. Men van vid motgångar ger Magnus Uggla aldrig upp och snart står han inför sitt stora genombrott.

2021-03-31

Kul att lyssna på Magnus och hög igenkänning i miljöer och persongalleri!
(Boken lämnar mig dock med en obehagskänsla, hur kan man tillåta sin mamma att bete sig så mot sina barn och sig själv?)

Jack Haking

2020-02-19

Mycket läsvärd

Lite trög att läsa, blev besviken då jag är ett stort fan av Magnus Uggla.

Sarah

2019-02-11

Rolig. Intressant. Hela hans liv omfattar denna bok. Mammas sjukdom. Hans egen diagnos mm mm

2018-11-25

Betyg: 3,5 av 5.

En lättläst och intressant biografi av och om Magnus Uggla.

Jag har gillat Magnus Uggla och hans musik i fyrtio år nu. Alltid gillat hans låtar. Och jag har sett honom uppträda många gånger.

Så det var kul att läsa en bok som han har skrivit själv, om sitt liv.

Rekommenderas till alla som tycker om biografier och Magnus Uggla.