En vinter i Paris

Oliver, Jenny

Den här vintern tänker Rachel fly allt: sitt jobb, sin relationsrädde pojkvän och den lilla engelska byn som hon vanligtvis älskar. Paris väntar, och den mytomspunna baktävling som Rachels kollegor har anmält henne till Samtidigt som hon kämpar med att inte knäckas av tävlingens jury och expert, den legendariska men ökända bagaren Henri Salernes, får hon svårt att inte charmas av hans snygga bror Den lysande staden sveper snabbt in Rachel i snötäckt magi, men vad kommer hända när det plötsligt är dags att vända hem igen? En vinter i Paris är en oemotståndlig pralin till julroman av den brittiska feelgood-författaren Jenny Oliver. Följ med på en varm verklighetsflykt till kärlekens stad! Perfekt semesterläsning! The Sun

Therese Öhman

2020-10-15

Rörig, det kryllar av personligheter i boken som inte tillför något till handlingen utan mest känns ditplacerade för att fylla ut några extra sidor. Känns stundtals fånig med alla franska ord som absolut inte ger en känsla av att vara i frankrike. Har aldrig gett en bok så här dåligt betyg innan.

2020-04-27

Småmysig, trevlig och lättsmält.

2020-01-05

Svårt att ogilla en bok som handlar om bakning! Visst är den sockersöt men ändå inte sliskig. Fort går det att läsa den också.

Angela

2019-12-30

Mysig feelgood, extra härlig om en tycker om bakning och sötsaker. Uppläsaren till ljudboken läser bitvis ansträngt hackigt och meningarna blir avhuggna.

Charmig & gripande!

2019-03-06

Ångrar att jag läste den här verklighetsfalska romanen. Kände till slut äckel inför de sockerstinna bakverken och de var många. Sen lämnade vi Paris för den puttinuttiga engelska byn där alla var så gudomligt snälla och uppoffrande.

Super bra Feelgood JULBOK 😀🎄🎁⛄🎅🤶

Agnes

2018-12-14

Älskade denna bok! Precis vad jag behövde just nu! Den är Romantisk, rolig och hoppfull. Jag älskar dessutom böcker som handlar om mat, matlagningen eller olika restaurangmiljöer! Den hade en härlig julfeeling, kunde dock ha haft mer julfeeling då det aldrig kan bli för mycket av det!

villa-freja.se

2018-11-24

En vinter i Paris ger en överdos av både känsla, dofter och romantik. Precis det som julen handlar om! Den är vacker, den är varm och den är fylld av bakning som gör att juldofterna sprider sig mellan boksidorna.

2018-10-16

Varm och full av sockerstinna bakelser som lockar. Betyget dras ner av Harlequinkänslan.