En tillfällig lösning

Rudberg, Denise

| 2015

Lisens liv är perfekt. Hon lever i ett lyckligt äktenskap, har en välartad dotter och karriären på pr-byrån pekar spikrakt uppåt. Teddy lever en annan sorts dröm. Han är en sorglös, stormrik och arbetsskygg arvtagare vars största existentiella dilemma är vilken skinnklädsel han ska ha i sin nästa sportbil. Under ett och samma dygn rämnar tillvaron för både Lisen och Teddy, och av en slump möts deras vägar. Dock förstår de sig inte alls på varandra. Lisen är stel och irriterande präktig, medan Teddy är självisk och häpnadsväckande ansvarslös. Sakta men säkert byggs emellertid en oväntad vänskap upp. Under några omtumlande månader får vi följa deras historia från varsitt håll - vartannat kapitel är skrivet ur Lisens perspektiv och vartannat ur Teddys. En tillfällig lösning är en varm och humoristisk relationsroman om otrohet, identitetskriser och konsten att släppa taget och gå vidare...

Sofie Adolfsson

2020-03-03

Jag tyckte denna bok var bättre än Denises och Hugos första bok. Denna hade roligare karaktärer och det var intressant att följa deras vänskapsrelation. Precis som den första boken hade denna kunnat gå in mer i detalj på vissa saker och ibland gick det lite väl fort. Men den är lättläst och gick supersnabbt att läsa ut!

Isabelle Jonsson

2019-04-04

Älskar såna här böcker

Nathalie Thaning

2017-02-09

Snabbläst, ganska enkel bok som ändå fängslar.

Maria Myrberg

2016-09-06

Lättsmält men väldigt ytlig!

Tove Skarstedt

2016-06-30

En romantisk fluffbakelse lätt som luft. Lättläst och underhållande.

Sara AK

2016-02-03

Enkel men underhållande bok. Den var lite väl förutsägbar då jag tidigt i boken kunde lista ut fler saker som skulle hände, tråkigt! Hoppades att den skulle sluta med en tvist men där blev jag besviken. Läste ut den under en dag så tydligen fastnade jag för någonting iaf. Inte det bästa jag läst, men ibland behöver man, åtminstonde jag, något okomplicerat och snabbläst.

Lena L

2015-08-30

Ingen höjdare, torftig handling och dialog.

2015-06-04

Betyg: 3,5 av 5.

För ungefär ett år sedan så läste jag den första boken som Denise Rudberg och Hugo Rehnberg skrev tillsammans, ?Inte riktigt enligt plan?.

Nu har jag läst deras nya bok, ?En tillfällig lösning?, som är skriven i samma stil. Och eftersom jag tycker likadant om dom två böckerna, så blir det samma ord här:

?Jag har läst alla böcker som Denise Rudberg har skrivit. Både hennes ?chick lit?-böcker, hennes ungdomsböcker, och hennes ?elegant crime?-böcker. Och jag har tyckt om dom alla. Hon skriver på ett lättsamt och underhållande sätt. Kanske inga böcker som man minns, men ett bra nöje för stunden.

Den här boken har hon skrivit tillsammans med Hugo Rehnberg, men jag märkte nog inte någon större skillnad mot hennes tidigare böcker. Den känns ungefär som hennes tidigare chick lit-böcker.

Vartannat kapitel är skrivit ur den kvinnliga huvudpersonens perspektiv, och vartannat ur den manligas. Så möjligtvis att dom har skrivit vartannat kapitel kanske.

Boken är lättsam, snabbläst, smårolig, igenkännande, och mycket förutsägbar. Men jag tyckte om den. Skön underhållning för några få timmar. Så gillar ni den här typen av litteratur, så kan jag varmt rekommendera den.

Jag kan tänka mig att boken kommer att få dåliga recensioner av ?riktiga recensenter?, men att många läsare kommer att älska den.?