En stjärna som faller

Paula Ekdahl är framgångsrik fastighetsmäklare och bor i en lyxvåning på Östermalm med sina guldfiskar. Hon är snygg, vältränad och kan välja och vraka bland älskarna ? inte minst är hon beroende av sociala medier och livet kretsar kring likes. När Paula får en blackout efter sitt födelsedagsfirande hemma bestämmer hon sig för att åka till livsstilscentret Two Swedish Hippies vid kusten i Skåne för att vila ut. Väl där får hon reda på saker som skakar om hennes liv i grunden. Varken hennes förflutna eller den väg hon valt är självklar längre, och för att gå vidare måste Paula finna stjärnan i sitt liv.  En stjärna som faller är en feelgoodroman om yttre framgång, inre lycka och att följa sin passion.Elisabeth Andersson är journalist och författare. Tidigare har hon arbetat på bland annat Expressen och Sveriges Television. Idag jobbar hon som journalist på Sydsvenskan...

Detta är det första jag läser av författaren Elisabeth Andersson och det gav mersmak. En härlig feelgood som är lättläst och berättelsen flyter på bra. Storyn berättas mest i nutid men går även tillbaks i dåtid men nystas ihop på ett snyggt sätt i slutet. Boken utspelar sig från 70-talet på Mallorca till nutid i Skåne, Stockholm och Italien. Ett bra driv genom hela boken och väldigt händelserik med många tvister som jag uppskattar. En underhållande bok som innehåller framgång, kärlek, vänskap, humor och familjerelationer. Härliga beskrivningar av karaktärerna, trots att det är många karaktärer i boken så blir den inte rörigt utan det är lätt att hänga med. En härlig, mysig och underhållande feelgood med många tvister och en perfekt bok när man bara vill må lite gott.

2019-03-24

En stjärna som faller handlar om Paula som är en framgångsrik mäklare i Stockholm. Efter en blackout åker hon till ett livsstilscenter för att vila ut, men väl där upptäcker hon saker om sitt liv som skakar om henne. Vad ska hon göra nu? Hur ska hon gå vidare? Boken är en feelgoodroman om att stå vid ett vägskäl, att våga lita på förändring och att följa sin inre röst. Boken är lättläst och mysig, precis som en feelgoodroman ska vara. Paula är en person som är lätt att tycka om, hon brottas med många tankar kring sitt liv och det går att känna igen sig i en del av dem.

villa-freja.se

2019-02-13

Det här är en feelgood med alla de rätta ingredienserna som belyser det verkliga livet på ett trovärdigt sätt.

Evasbokhylla

2018-12-04

En lättläst och aktuell bok. Men också en bok med humor och djup.

Underbar, gripande och underhållande!