En sång för Hedda

Estassy, Annika

Mindre än två veckor före jul erbjuds Lina Sundell ett avgångsvederlag av sin chef i stället för den befordran hon hoppats på. I ren ilska tackar hon ja och bokar genast en tangoresa till Buenos Aires. När Linas biologiska pappa, som hon trodde var död, står livs levande framför henne på Kastrup flygplats samtidigt som mamma Hedda bryter handleden uppe i Måneby, bestämmer sig Lina hastig och lustigt för att åka upp till familjens gästgiveri och hjälpa till med julfirandet. Men också för att avkräva modern sanningen bakom den återuppståndne fadern. Vad hände dem emellan egentligen? Mamma Hedda har å sin sida inte det lätt. Oron över gästgiveriets framtid och all stress inför julen gör henne både trött och förvirrad. Vem ska ta över verksamheten när hon inte längre orkar? I en Sång för Hedda återvänder Annika Estassy till det lilla samhället Måneby från Gröna fingrar sökes och bjuder på en...

villa-freja.se

2020-02-06

Det här är fortsättningen på Gröna fingrar sökes, en bok jag läste med stor behållning. Tyvärr minns jag inte karaktärerna så bra därifrån och hänger därför inte med nu när jag lyssnade till En sång för Hedda. Dock fungerar den som fristående roman också och står sig fint på egna ben.

Ingela Svensson

2020-01-19

Min stil !

Eva Möller

2020-01-02

En mysig feelgood som får en i julstämning. En bok om familj, relationer och vänskap. förväntaningar och förpliktelser är inte alltid lätt att leva upp till. Skriven i en fin ton så det är bara att luta sig tillbaka och hänga med. Betyg 4

Jag har läst alla Annika Estassys böcker och hon tillhör en av mina favoritförfattare när det gäller kategorin feelgood. En sång för Hedda är en fristående fortsättning från boken Gröna fingrar sökes. En välskriven feelgood som har ett driv i sin text och innehåller allt som en feelgood ska innehålla komplicerade relationer, kärlek, sorg, lycka och ett extra plus för att jag får en dos av härlig julkänsla. Jag gillar att man i boken får återkomma till det lilla samhället Måneby där den förra boken oxå utspelades ifrån - positivt att få igenkänning. Jag hade lite svårt att komma in i bokens story i början och hade inte riktigt flytet inne men efter bara några kapitel så var jag på banan och sen flöt det på bra och jag hade svårt att släppa boken. En vacker och finstämd berättelse som berörde mig.

2019-11-24

Jag har läst de flesta böcker som Annika skrivit och jag tycker väldigt mycket om hennes berättelser. Denna är inget undantag. ”En sång för Hedda” är en berättelse om familjehemligheter och livsval. Livsval som påverkar både då och mycket senare i livet. Jag tror att vi nog är många som kan känna igen oss i tankar och känslor som boken förmedlar.
Lina blir erbjuden ett avgångsvederlag när hon blir avskedad, först tänker hon åka på Tangoresa Brunos Aires, men när mamma Hedda bryter handleden åker hon upp till det lilla samhället Måneby istället där familjen drivet ett gästgiveri.

Det är en berättelse om kärlek, mod, viljan att bryta sig fri men även vilja stanna kvar. Det är en väldigt mysig berättelse och jag är glad att få återvända till Måneby. Jag personligen gillar denna bok bättre än Annikas förra ”Gröna fingrar sökes”. Boken har en härlig känsla och jag hoppas få läsa fler böcker om människorna i det lilla samhället.

Cecilia Grip

2019-11-20

Då har jag läst ytterligare en jättefin och välskriven bok om Lina och hennes familj. För glöm att kalla henne för Evelina. Dock tog den här boken längre tid men jag har ju varit sjuk i perioder med. Kan ju bero på det. Eller så var den helt enkelt för bra så att jag ville dra ut på den. Men en mycket väl godkänd bok där man riktigt kan känna den knastrande snön under skorna

Cecilia Grip

2019-11-19

Så himla fin.

Pia Gummesson

2019-11-15

Underbar bok av en författare som har skrivit en bok som berör alla sinnen.Tack Annika Estassy för läsupplevelsen ❤

Åsa Carlsson

2019-11-14

En sång för Hedda är en typisk julroman och den förmår väldigt väl att ge den där speciella julstämningen som många söker. Fullständig recension bokblogg: https://ibokhyllan.blogspot.com/2019/11/en-sang-for-hedda-av-annika-estassy.html

Underhållande, gripande & fint skriven!