En skärva hopp

Redin, Göran

| 2014

Åtskilda ställs syskonen från Lövberga gård inför svåra prov. Gamla och nya fiender samlar sina krafter och intelligens, beslutsamhet och kärlek är allt de har till sitt försvar. När inte ens det räcker mot övermakten, när inte mer än en skärva hopp återstår; vad ska man då ta sig till?I En skärva hopp får vi följa Erik i det stora kriget i Tyskland, hur Karin klarar sig i Finspång och hur det går för storebror Anders som är kvar hemma på Lövberga. Detta är den andra delen i Göran Redins berättelse från den tidiga svenska stormaktstiden.

Karin Axell

2018-12-17

Nu mina vänner, nu har jag verkligen hittat något intressant jag kommer att följa så länge denna bokserie finns, sommaren 2018 gav mig en lika het serie som sommar.

Spänning, cliff hangers, skildringar, blyg kärlek, förödande våld, men ändå stark vilja till överlevnad, you name it!

Här finns en humor jag fullkomligt älskar! Här finns historia, som jag också älskar! Bra beskrivna händelser som absolut fångar mitt intresse ideligen.

Göran Redins serie om syskonen från Lövberga gård är helt klart ett fynd och rekommenderas varmt. Hoppas nu inte denna författare fastnar i något återupprepningsträsk som är så lätt att hamna i när man hittat nåt bra och läsarna vill ha mer.

Solveig Andersson

2017-07-31

Exemplarisk historieroman. Läs den!

Å

Åsa Arveberg

2016-01-30

Bra bok om 1600-talet. Detta är del 2 och nu skriver författaren på del 3. Denna bok var lite seg och förutsägbar men jag längtar ändå till nästa bok i serien.