En sista bn

Montanari, Richard

| 2007

I ett vergivet hus i Philadelphias utkanter hittas en mrdad ung flicka. Mordet snder kalla krar efter ryggraden p de mest frhrdade polismnnen. Flickan r skndad och placerad s som hon bad en bn med sammanfrda hnder, som ocks hller ett radband av bneprlor. De nyblivna poliskompanjonerna Jessica Balzano och Kevin Byrne, Philadelphiapolisens motsvarighet till "Sknheten och Odjuret", kopplas in p fallet och det drjer inte lnge frrn en ny flicka hittas och de inser att de har en religist utstuderad seriemrdare att tas med. Det blir en kamp mot klockan fr att hindra att fler mord begs, en jakt som r otckt spnnande och skickligt uppbyggd av Richard Montanari, som hr introducerar de bda poliserna Balzano och Byrne.

Louise A

2011-06-15

Redan i brjan tnker jag p filmen "Seven", och det hller i sig. Stmningen genom hela boken r densamma, mrk och hoppls. Men samtidigt vldigt spnnande till sista sidan. Och ja, jag hade helt fel om vem mrdaren var. Riktigt bra story, med religist rituella mord.

Annione H

2011-06-02

Denna lste jag snabbt ut. Spnnande story med ovntad upplsning.

Anders Nordstrm

2010-04-22

Helt ok deckare!

Nenne N

2009-12-27

Brjar bra med action, sedan lite seg med personbeskrivningar... Men sedan tar det fart igen och boken r kanonbra i det stora hela!! Lste den p EN dag!

Gunilla Jnsson

2009-09-30

Egentligen 3,5 men det kan man ju inte stta som betyg.Bra story, med ovntat slut.