En shopaholic i Las Vegas

Becky Brandons sista äventyr i USA Becky Brandons pappa och hennes bästa väns man har försvunnit från Los Angeles. Den enda förklaringen de har gett är att vi har något vi måste ta hand om. Men Beckys mamma och hennes bästa vän Suze är övertygade om att de döljer något och att de befinner sig i fara.Äventyret börjar när hela gänget, inklusive Beckys man Luke och dotter Minnie, ger sig iväg mot Las Vegas i sökandet efter de två männen. Becky är fast besluten om att gå till botten med anledningen till hennes pappas försvinnande. Och hon kommer på den bästa, mest briljanta planen någonsin! Men tyvärr är hennes gamla fiende Alicia Bitchington med på resan, och beter sig precis lika nedlåtande som vanligt. Inte nog med det, hon utgör...

2016-11-28

Jag tror att jag har läst alla böcker av Sophie Kinsella som finns översatta till svenska, sexton stycken. Åtta böcker i Shopaholic-serien, och åtta fristående böcker. Här är en länk till den näst senaste i Shopaholic-serien, En shopaholic i Hollywood. Och här är en länk till den senaste fristående boken, Bröllopsnatten.

Jag har alltid tyckt mycket om Sophie Kinsellas böcker, som är lättlästa, underhållande, och roliga. Dom fristående böckerna har jag alltid tyckt mer om än Shopaholic-serien.

Nu har jag läst den senaste boken i Shopaholic-serien, som är den åttonde. Boken var bra, precis som vanligt, lättläst och rolig. Men kanske inte riktigt lika bra som dom tidigare. Tycker om humorn, och personporträtten. Men storyn tyckte jag inte var så jättebra i den här boken.

Har man läst dom tidigare böckerna i serien, så tycker jag absolut att man ska läsa den här. Men själv så längtar jag efter en fristående bok av författaren.