En shopaholic får en syster

Kinsella, Sophie

| 2015

En syster, en själsfrände, en snåljåp? Becky Bloomwood är tillbaka! Mer köpgalen och lika hysteriskt underhållande som vanligt. Och hon har aldrig varit mer upphetsad än nu. Äntligen, hon har fått en syster! De kommer att ha så mycket gemensamt, de kan shoppa tillsammans, välja skor tillsammans, få manikyr tillsammans Becky Bloomwood, som gifte sig med Luke i En shopaholic säger ja, trodde att de skulle leva lyckliga i alla sina dagar. Men verkligheten är inte riktigt så kul och romantisk. Problemen började redan på bröllopsresan när Becky köpte vad hon tyckte var lite souvenirer. Luke missuppfattade allt och nu får Becky hålla sig till en strikt budget. Väl hemma i England börjar Luke jobba som vanligt. Becky själv har inget jobb och hon vet inte vad hon ska göra. Hennes kompis, Suze, har en ny bästa vän och Beckys föräldrar uppför sig konstigt. Det är som om de döljer något för henne. Det...

Jenny Jansson

2013-02-03

Jag bara älskar Kinsellas böcker!! Det blir alltid många skratt när Becky gör en massa tokiga saker.

Ellenor Larsson

2012-04-19

Bättre än de andra shopaholic-böckerna jag läst. Lättläst och smårolig, en riktig feel-good och chickflick-bok!

Ida

2011-03-28

Fjärde boken om Becky. Allt som fanns i de förgående böckerna finns kvar och man blir inte besviken. Det som lyfter boken är systern som kommer in i handlingen, en tjej som är Beckys totala motsats. Jag skrattar högt ibland för boken är full av humor och dråpliga händelser

Annica Bark

2010-07-22

Blir mer åt 3½, men ett starkt sådant. :D Kanonbra bok.

Maria Larsson

2010-05-03

Efter att ha läst två starka kriminalromaner i följd, tyckte jag att det var dags för lite "lättare" litteratur. Valet föll då på del fyra om den shoppinggalna Becky Bloomwood (eller Brandon som hon faktiskt heter i efternamn sedan bok nummer tre), "En shopoholic får en syster" av Sophie Kinsella.

Som titeln avslöjar dyker en okänd halvsyster till Becky upp. Den naiva och godhjärtade Becky välkomnar systern med öppna armar, eftersom hon känner sig lite ensam efter att bästa väninnan Suze skaffat sig en annan kompis då Becky varit ute på sin smekmånad i tio (!) månader.
Becky ser framför sig hur hon och den nyfunna systern kommer att bli själsfränder, sitta på dyra kaféer och dricka latte och shoppa tillsammans på Harrod´s.
Dessvärre visar det sig att systern är Beckys raka motsats - hon är sparsamheten personifierad.

Styrkan i Kinsellas böcker ligger i de rappa replikerna, den varma humorn och det flytande språket. Samtliga böcker jag har läst av henne är lättlästa och bjuder på mycket underhållning. Man kan inte låta bli att tycka om den något ansvarslösa Becky. Hon vill alltid så väl även om det blir lite omständigt när hon är i farten. I slutändan lyckas hon på något sätt alltid ordna upp det kaos hon skapar (som sig bör i en bra chick-littbok).

Perfekt sommarläsning i hängmattan.

Maria Larsson

2010-05-03

Lättläst, underhållande, kvicka dialoger och hysteriskt rolig.

Caroline J

2010-04-29

har precis läst klart den. genom hela boken tyckte jag att den kändes så... fel.. men slutet blev bra! fick några små tårar i ögonen vid vissa tillfällen. men inte den bättre av shopaholicböckerna tyvärr..

Sabine Minell

2010-04-13

Denna bok var helt okej men inte lika bra som den förra i shopaholic-serien. Systern är lite smått jobbig ibland kan jag tycka men det är ju Becky också, på ett charmigt sätt, så det fungerar ändå.

Anneli Jansson

2009-10-14

Egentligen tycker jag att Shopaholic böckerna är pinsamt töntiga, men jag kan ändå inte låta bli att läsa dem! Den här är dock en av de bättre. I denna möter Becky sin motpol iform av en ev. syster... Konflikterna lär ju inte vänta på sig, som ni förstår, och Becky är ju som vanligt korkad och ser allt ifrån sin synvinkel. Att inte Brandon fattar mer än han gör är ju ett mirakel. Se den upprör ju i alla...

Karin Karlsson

2009-07-10

Becky lyckas som vanligt snurra till det, lite för mkt den här gången kanske. Men underhållande är det trots allt.

Är ingen jättefan av shopaholic böckerna, men denna är okej

Cecilia Johansson

2009-06-14

Inte lika bra som de andra.