En sax i hjrtat

Bengts, Marie

ret r 1957. Smmerskan Hannah Lnn har rest till Eneby i Smland fr att ta hand om sin faster Lilly som stukat foten, men sommaridyllen skakas snart av ett mord. En av medlemmarna i byns syjunta hittas mrdad med en sax i brstet. En charmig pusseldeckare dr den sjlvstndiga och frgstarka Hannah Lnn tillsammans med polisen jagar efter mrdaren bland den lilla ortens hemmafruar, grdsgare och konditoribitrden. "Rolig svensk debut som inte liknar ngot annat" Lotta Olsson, Dagens Nyheter

Lena N

Om man gillar gamla Maria Lang gillar mm nog den hr.

Charmig och underhllande pusseldeckare i 50-talsmilj.

Vl vrd att lsas.

2017-05-27

Nr jag var i 20-rsldern s upptckte jag Agatha Christie och det r nog hennes "fel" att jag r s glad i deckare. Jag slukade hennes bcker och det var vldigt sllan som jag klurade ut mrdaren innan slutet. Pusseldeckare r ju i det nrmaste utrotningshotat nu nr de moderna deckarna helst ska vara s blodiga som mjligt. Drfr blev jag vldigt glad nr jag fick mjlighet att lsa En sax i hjrtat, som faktiskt r en modern pusseldeckare. Ls mer p min blogg

2017-05-24

Inget fr mig, orkade bara en liten bit i brjan. Trist och fyllt av klyschor.

Gunilla Jnsson

2017-05-20

Miss Marple mter Midsomer murder i Smland, charmig och annorlunda

Solveig Andersson

2017-05-15

Superb pusseldeckare i mysig charmrealistisk 1950-tals anda. Fem stjrnor. Ls den!

2017-05-03

Jag fick ingen bild av byn och hade svrt att minnas alla personer som frekom. Mea culpa? Det var i alla fall inte trivsamt att umgs med dem, nstan alla osympatiska. ntligen framme vid avsljandet, kan jag bara sga att lsningen inte mdan vrd.

Underhllande, charmig och spnnande!

2017-03-20

Lttlyssnad och vlskriven mysdeckare. Den hade dock tjnat p att kortas ner lite. Vldigt bra upplst av Angela Kovacs! Mitt betyg blir en stark 3:a!