En sax i hjärtat

Bengts, Marie

Året är 1957. Sömmerskan Hannah Lönn har rest till Eneby i Småland för att ta hand om sin faster Lilly som stukat foten, men sommaridyllen skakas snart av ett mord. En av medlemmarna i byns syjunta hittas mördad med en sax i bröstet. En charmig pusseldeckare där den självständiga och färgstarka Hannah Lönn tillsammans med polisen jagar efter mördaren bland den lilla ortens hemmafruar, gårdsägare och konditoribiträden. "Rolig svensk debut som inte liknar något annat" Lotta Olsson, Dagens Nyheter

Lena N

2017-09-06

Om man gillar gamla Maria Lang gillar mm nog den här.

Petra Stieger

2017-08-23

Charmig och underhållande pusseldeckare i 50-talsmiljö.

Wenche Sjöberg

2017-08-02

Väl värd att läsas.

2017-05-27

När jag var i 20-årsåldern så upptäckte jag Agatha Christie och det är nog hennes "fel" att jag är så glad i deckare. Jag slukade hennes böcker och det var väldigt sällan som jag klurade ut mördaren innan slutet. Pusseldeckare är ju i det närmaste utrotningshotat nu när de moderna deckarna helst ska vara så blodiga som möjligt. Därför blev jag väldigt glad när jag fick möjlighet att läsa En sax i hjärtat, som faktiskt är en modern pusseldeckare. Läs mer på min blogg

2017-05-24

Inget för mig, orkade bara en liten bit i början. Trist och fyllt av klyschor.

Gunilla Jönsson

2017-05-20

Miss Marple möter Midsomer murder i Småland, charmig och annorlunda

Solveig Andersson

2017-05-15

Superb pusseldeckare i mysig charmrealistisk 1950-tals anda. Fem stjärnor. Läs den!

Engelska Väninnan

2017-05-03

Jag fick ingen bild av byn och hade svårt att minnas alla personer som förekom. Mea culpa? Det var i alla fall inte trivsamt att umgås med dem, nästan alla osympatiska. Äntligen framme vid avslöjandet, kan jag bara säga att läsningen inte mödan värd.

Underhållande, charmig och spännande!

2017-03-20

Lättlyssnad och välskriven mysdeckare. Den hade dock tjänat på att kortas ner lite. Väldigt bra uppläst av Angela Kovacs! Mitt betyg blir en stark 3:a!