En sång från havet

Webb, Katherine

| 2015

I en liten by i södra England lever Mitzy Hatcher vind för våg. Mamman slänger ut henne ur huset när karlar kommer på besök, och Mitzy vandrar ensam längs kusten. En dag lyser det i den öde granngården, konstnären Charles Aubrey har flyttat in med sin familj. Plötsligt förändras allt. Under några somrar vid 1930-talets slut väcks Mitzys hopp om en annan framtid, och starka känslor sätter hennes tillvaro i gungning. Många år senare skriver galleristen Zach en biografi över den berömde konstnären. Han är som trollbunden av Aubreys tre målningar som finns i hans ägo. Vem är den unge pojken Dennis som ingen känner till? Lever bondflickan med den intensiva blicken fortfarande? Och vad hände med Charles Aubrey under andra världskriget?...

Therese A

2017-11-24

Bitvis lite långdragen men med ett bra och oväntat slut!

Lina Lindqvist

2016-08-01

En bok som tar tid! Inget man läser på stranden med ungar runt sig utan kräver koncentration och direkt eftertanke.

Gunilla Jönsson

2016-07-03

Egentligen 3.5

Caroline Adolfsson

2016-05-09

Överraskande slut. Ibland kändes den lite för lång, men mot slutet blev det mer spännande och fler intresseväckande cliff hangers.

Malin R

2016-05-02

Början var lite seg, men ju längre man läste desto mer intressant blev den. Och trådarna som knöts ihop på slutet gav ett resultat som inte alls var väntat!

2015-10-17

En ospännande billig roman som jag inte vill slösa mer tid på.