En sn dr vidrig bok dr mamman dr

Sones, Sonya

| 2012

Och där pappan är en skit som alla älskar - alla utom Ruby. Efter succböckerna Vad mina vänner inte vet och Vad min flickvän inte vet kommer nu en ny, efterlängtad bok av Sonya Sones. Ruby Millikens liv är fullständigt upp och ner. Hennes mamma har dött, och nu sitter Ruby på ett plan till Los Angeles för att träffa sin pappa för första gången. Han är känd skådespelare och bor granne med Cameron Diaz. Men Ruby ger inte mycket för L.A. Hur ska hon klara sig utan sin bästis Lizzie och sin pojkvän Ray hemma i Boston? Ray som hon tror att hon kanske älskar men som plötsligt är väldigt väldigt långt borta. I Los Angeles finns bara avgaser och en snobbig privatskola där hon inte känner någon. Och så Whip...

Sanna

2015-06-01

Vldigt lttlst och mysig bok! ven om man inte kan tro det nr man lser titeln. Tyckte iallafall om att den var skriven i verser och det var ett bra upplgg. Slutet var perfekt och skulle vara perfekt att lsa p stranden! Gillar att det nmns knda personer, man bara drmmer om det skulle hnda en sjlv haha.

Alekzandra K.

2012-07-21

Hade varit roligare att lsa nr jag var yngre. Hade nog passat perfekt nr jag var 14-15 (som huvudpersonen), gillar dock upplgget. Lite poetiskt och vldigt lttlst.

Edvina Johansson

2012-05-06

Jtte, jtte fin bok! Bra skrivet ocks :)

Lotta Berling

2012-04-05

Nja, tyckte mer om Vad mina vnner inte vet och uppfljaren. Jag tycker inte att sprket r tillrckligt bra och intressant fr att passa i den hr formen med brutna rader - mjligtvis r det annorlunda p originalsprk. Storyn r lite vl sockerst och enkel fr min smak (trots att ven dd och bittert svek ingr). Men som lttlst underhllning helt ok.

Therese H

2012-03-23

Tyckte om vldigt mycket. Jag gillar Sones stil.

Sofies bokblogg

2012-02-11