En sån där vidrig bok där mamman dör

Sones, Sonya

| 2012

Och där pappan är en skit som alla älskar - alla utom Ruby. Efter succböckerna Vad mina vänner inte vet och Vad min flickvän inte vet kommer nu en ny, efterlängtad bok av Sonya Sones. Ruby Millikens liv är fullständigt upp och ner. Hennes mamma har dött, och nu sitter Ruby på ett plan till Los Angeles för att träffa sin pappa för första gången. Han är känd skådespelare och bor granne med Cameron Diaz. Men Ruby ger inte mycket för L.A. Hur ska hon klara sig utan sin bästis Lizzie och sin pojkvän Ray hemma i Boston? Ray som hon tror att hon kanske älskar men som plötsligt är väldigt väldigt långt borta. I Los Angeles finns bara avgaser och en snobbig privatskola där hon inte känner någon. Och så Whip...

Sanna

2015-06-01

Väldigt lättläst och mysig bok! Även om man inte kan tro det när man läser titeln. Tyckte iallafall om att den var skriven i verser och det var ett bra upplägg. Slutet var perfekt och skulle vara perfekt att läsa på stranden! Gillar att det nämns kända personer, man bara drömmer om det skulle hända en själv haha.

Alekzandra K.

2012-07-21

Hade varit roligare att läsa när jag var yngre. Hade nog passat perfekt när jag var 14-15 (som huvudpersonen), gillar dock upplägget. Lite poetiskt och väldigt lättläst.

Edvina Johansson

2012-05-06

Jätte, jätte fin bok! Bra skrivet också :)

Lotta Berling

2012-04-05

Nja, tyckte mer om Vad mina vänner inte vet och uppföljaren. Jag tycker inte att språket är tillräckligt bra och intressant för att passa i den här formen med brutna rader - möjligtvis är det annorlunda på originalspråk. Storyn är lite väl sockersöt och enkel för min smak (trots att även död och bittert svek ingår). Men som lättläst underhållning helt ok.

Therese H

2012-03-23

Tyckte om väldigt mycket. Jag gillar Sones stil.

Sofies bokblogg

2012-02-11