En plats i solen

Marklund, Liza

| 2008

En svensk familj hittas mrdad i sitt hem p Costa del Sol i sdra Spanien ? alla utom den 16-riga dottern, som r sprlst frsvunnen. Frst tror polisen att det r ett inbrott som gtt fel, men ju mer brottet granskas, desto mrkligare blir det. Nr ocks inbrottstjuvarna ptrffas dda lamsls hela utredningen. Brottet snder en chockvg som skakar om, till och med p den brottstyngda Solkusten. Annika Bengtzon skickas ner till Marbella fr att bevaka morden. Hon ker under protest, fr hon har egentligen inte tid att resa ivg. Hon har just ftt en ny lgenhet och har inte ens hunnit packa upp flyttkartongerna. Relationen med hennes exmake Thomas r laddad. Annika saknar sin familj s att det vrker i kroppen. Nr bde Thomas och Annika pltsligt befinner sig samtidigt i Malaga under ngra tropiska majdagar visar det sig att deras krlek kanske inte alls r dd. Men under...

2015-09-17

Marklunds serie om Annika Bengtzon blir allt bttre. ven om det i denna r lite svrt att hnga med i slktskapsbanden.

Maria Jacobsson

2014-12-22

Den oskra Annika B ger boken ett lyft. Hennes vndor r skickligt beskrivna.

My.loved.books

2014-11-30

Tycker verkligen om karaktren Annika Bengtsson och detta var en Riktigt spnnande bok!! :)

2014-11-03

Riktigt uselt. Hur kan en så känd författare som Liza Marklund nedlåta sig till något så intetsägande och tråkigt. Storyn osannolik och Annika Bengtsson likaså. Har författaren slut på idéer? Lägg ner isf. Jag ser ju att många gillar detta dravel. Jag undrar vad har man då för krav på bra läsning?

Linda F

2012-10-11

SPNNANDE!!! En bra fortsttning p "Livstid".

Andreas Christensen

2011-10-30

Liza Marklunds bsta bok enligt mig

Marianne Strandberg

2011-01-03

Hyfsat bra, lite snrig..

Lena Ulln

2010-10-25

Tog mig ett r att lsa...

Bengt Mnsson

2010-03-07

Lsvrd men inte mer. Boken slutar lite vl pltsligt eftersom det tydligen r ok (?) att odla cannabis i Marocko och trdarna knyts dligt ihop. Sambandet med Nazityskland kan man iofs ana men vad fanns i kassaskpet?

Brjar trttna pa Marklund. Samma sak hela tiden o det r ju otroligt hur ineffektiv polisen r ...

M W

2009-12-01

Kajsa S

2009-09-10

Betyget pendlar mellan en tva och en trea. Ganska lttlst och ibland lite spnnande. Men tyvrr lite rrig, tror att det r bra att lsa Livstid innan eftersom detta r en uppfjare. (Jag har inte lst Livstid.)

Frida Andersson

2009-09-03

Har inte varit speciellt imponerad av LIza Marklund innan och undvikit att lsa hennes bcker ngra r nu. Nu blev det nd s att jag lste Livstid och var helt fast. Fortsttningen En plats i solen var nnu bttre. Spnnande och bra skrivit!

Erika Broberg

2009-08-21

Den var precis som jag vntade mig, oerhrt spnnande. Jag kan inte hjlpa att jag gillar dessa bcker!!!

Mia Dahlstrand

2009-08-16

2009-01-10
Spnnande fortsttning p Livstid. Jag gillar att Liza Marklund beskriver Annika Bengtzon och hennes liv (om man lser bckerna i rtt fljd).

Jack Russel

2009-08-05

Denna bok var bttre n Livstid tycker jag, smkul och smspnnande. Den knyter ihop trdarna som blev kvar efter Livstid s jag tror det var en frdel att lsa bda bckerna direkt efter varandra, innan man tappat bort detaljer frn frra boken.

Ciccis bokblogg

2009-07-31

Katarina Ewerlf, en helt fantastisk upplsare!

Sofia kerberg

2009-07-21

Nu brjar det verkligen g p tomgng... Hela upplgget knns ganska hglst (nr det inte blir totalt osannolikt) och det knns som om Marklund har en uttnkt strategi att lta karaktrer som mter AB reagera totalt irrationellt och verspnt fr att f henne att framst som mer normal och inte s konfrontativ.

Karin Karlsson

2009-07-10

En av Lizas bsta tycker jag.

Gunvi Lundqvist

2009-07-07

Tnker inte recensera de andra " Bengtzon" bckerna, men En plats i solen hr till mina favoriter av alla jag lst, tror inte jag missat ngon.
Gillar LM stil att skriva och Bengtzons ventyr i Spanien med polisen och kta mannen som bedrog henne r njutbar lsning. Likas frhllandet till den unga oerfarna fotograftjejen, gillar snacket mellan Bengtzon och henne. LM kan konsten att gra personerna synliga tminstone fr mig. Vntar med spnning p nsta Bengtzon, hon hamnar vl i USA d. Vad vore Sverige utan Liza Marklund.

Sofia Wessung

2009-06-21

Jag lskar Liza Marklunds bcker med Annika, jag vill hela tiden ha mer och mer.

Cecilia Johansson

2009-06-14

Virrig, svrt att hnga med.