En pålitelig hustru

2019-08-26

spännande läsning.

Marita Ryen

2016-08-08

Betyg 2. En ganska konstig historia.

Oväntat spännande och bra!

Pernilla Engström

2014-07-13

En oväntat bra bok, handlar om en kvinna som svarar på en kontaktannons på 1900-talets början. En rik man söker en hustru. En spännande bok.

Maria Klamas

2013-08-23

Hjälp vilken dålig bok... boken handlar om en man som söker en kvinna för äktenskap och trohet... han är rik och bor i obygden nära Canada... Han har en agenda... Han väljer ut en kvinna, som har sin agenda... och hur ska det gå?? Ja jisses vilken banal historia... Normalt sett kan jag gilla historiska romantiska berättelser, såsom engelska tv-serier eller filmer, men denna bok är sååå tråkig och fånig... Sättet att skriva på fångar mig inte heller... hade önskat man kunde ge en översrtruken etta... pust!

Josefine Ejebjörk

2013-03-31

Nja, så där tyckte jag bara. Jag hade högre förväntningar på den här rekommenderade boken.

Merja A

2013-01-09

Spänande och underhållande.

Ing-Marie Haglund

2012-07-12

En fyra med en extra "stjärna" för de klart gotiska inslagen En genre som jag alltid varit svag för.

2012-02-18

En obehaglig man och en obehaglig kvinna möts. En pratig berättarstil. Jag tackar nej till sällskapet.

Anne M

2012-02-17

Språket och sättet att berätta historien på är boken styrka. Man får inblick i huvudpersonernas tankar och tidigare erfarenheter. Ekon hörs från Brontë och Kusin Rachel (Du Maurier). Rekommenderas.

Lisbeth Olsson

2012-01-06

Tämkvärd och spännande

Maria Nordström

2011-10-23

Spännande och riktigt bra.

Tove Skarstedt

2011-09-26

En riktigt spännande bok, och otäck. Goolrick har ett sätt att skriva som griper tag i dig och får berättelsen att krypa under skinnet. Rent klaustrofobisk på sina ställen. Om du tyckte om Sugar/The Crimson Petal and the White av Michel Faber så är detta en bok för dig!