En oväntad jul

Cox, Nathalie

Hundar, kärlek och Devon årets julroman från Printz Publishing är här!Charlie älskar inte julen. Särskilt inte den här julen. Charlies pojkvän har lämnat henne för sin personliga tränare, hennes mamma har åkt på en långresa med sin senaste man och som lök på laxen har hennes Londonlägenhet blivit förstörd i en gasexplosion. Singel, med lätt hjärnskakning och tillfälligt hemlös, inser Charlie att hon bara har ett ställe att åka till: sin kusins Jez hundpensionat i Devon. Charlie är inte precis en hundperson, men hur illa kan det vara ? Planerna på en stillsam jul i en charmig liten by kommer snabbt på skam, när Jez bestämmer sig för en spontan julresa och lämnar Charlie ensam med hundpensionatet. Den gravida beaglen Peggy och den ängslige grand danoisen Malcolm verkar ha bestämt sig för att hålla Charlie på tå. Och var är Cal, den outhärdligt nedlåtande men stilige veterinären, när man behöver...

Helena Rasmusson

2022-12-22

Tja, ganska larvig och inte så julig.

Anna Hedenstedt

2020-12-28

Snabbläst julchicklit som inte överraskar nånstans. Ibland lite rolig, men den är verkligen irriterande härmig Bridget Jones - vad ÄR det med buttra och humorbefriade män som man förväntas vara så attraherad av? Och så alla stereotypa karaktärer och händelser i övrigt. Pja, en trea får den ändå pga julpaketeringen som ju passar bra i soffan här i mellandagarna.

Malin Öhman

2020-12-14

Precis vad jag behövde denna jul! En underhållande och mysig berättelse om jul, hundar och kärlek. Som en söt liten chokladpralin! Tack!

Eva Pettersson

2020-11-14

Förutsägbart förutsägbar, men på ett hjärtevärmande sätt! Kärlek, hundar och mysiga miljöer i en fin blandning.

@enbokromans

2020-01-01

Boken börjar med en gasexplosion som gör Charlie bostadslös och i behov av tillfälligt boende. Hennes kusin Jez tar sig an henne vilket innebär att Charlie får spendera julen på ett hundpensionat i Devon, Charlie som varken gillar julen eller hundar. Än värre blir det när Jez får en chans att träffa sin internetförälskelse och lämnar Charlie ansvarig för pensionatet. Vad Jez förutspår ska bli ett lugnt och lätt jobb för Charlie blir istället en tid med galna kunder, vilda hundar, tjuvar och en väldigt butter men charmerande veterinär.

Det här är en bok som lätt skulle kunnat bli fånig. Utan att spoila går det inte att säga exakt varför men intrigen tar sig ganska otroliga vändor. Men för mig vägdes det upp av att den är berättat med mycket värme, distans och humor. En julberättelse som inte är av den sockersöta sorten vilket jag uppskattar! Jag gillar visserligen sockersöta saker men när man läser mycket julberättelser på raken som jag gjort nu så uppskattas variationen.

2019-12-28

Alla mysiga hundar bidrar till en trea i denna annars rätt banala historia.

villa-freja.se

2019-12-08

Kanske årets bästa julroman?! Jag blir i alla fall totalt charmad av den här berättelsen som påminner skarpt om Lucy Dillon, en av mina absoluta favoritförfattare. Hundar, vänskap, romantik och jul. Så många härliga ingredienser blandade till en fantastisk helhet. Det är en bok som inte går att lägga ifrån sig.

2019-11-24

En småmysig feelgood om att leva i nuet och att lära sig att vara öppen för kärlek. Igen. Charlie har en grym otur i boken och hon åker till sin kusin Jez som driver ett hundpensionat för att bo där under en period. Min fundering är hur mycket otur en människa kan ha?! Detta är en bok om vänskap, kärlek och mod skulle jsg säga. Det är en lättläst bok, den går snabbt att läsa. Jag tycker att författaren lyckas gestalta sin historia bra då det ibland är lätt att förställa sig händelser som sker. En Julroman att gilla!