En oväntad förälskelse

Quinn, Julia

Jane Austen möter Bridget Jones i internationell bästsäljare. Greve Anthony Bridgerton är partylejonet i Londons överklasskretsar som enligt ryktet aldrig kommer att gifta sig. Vad ingen ännu vet är att han nu har valt ut sin tillkommande. Men hennes rekorderliga syster tänker göra allt för att förhindra förlovningen. Åtta syskon, med förnamn i alfabetisk ordning. Det här är andra fristående delen i serien om Familjen Bridgerton som utspelar sig i 1800-talets England.

Anna Blomgren

2023-02-13

Så bra serie :)

2022-08-14

Samma som tidigare bok, lite obehag över synen på kvinnor som olika värda beroende på status, även hos de "bättre" männen. Dessutom tycker jag att Anthony betedde sig väldigt obehagligt vid många tillfällen.
Jag tycker väldigt mycket om Kate dock, och den senare delen av boken var väldigt fin.

sannareads

2022-03-10

Jag älskade verkligen denna boken!

Folk älskar Simon & Daphne men jag är 100% team Kate & Anthony. De har en sån påtaglig kemi och jag tycker verkligen om enemies to lovers troopen.

Likt i den första boken är skrivsättet fantastiskt och fängslande vilket gjorde det omöjligt att sluta läsa.

Om jag kunde ge denna boken 10/5 stjärnor så skulle jag det!

Jennie

2021-10-31

Läste första boken, blev besviken för att jag tyckte tv-serien var så mycket bättre, men hade redan köpt alla böcker så jag kommer att läsa dem ändå.
Andra boken i serien får tyvärr samma betyg som den första, inte för att jag nu har en tv-serie att jämföra med, utan för att det är i princip exakt samma bok som den första. Intrigen och händelseförloppet är så lika att det stundtals känns som att man bara ändrat huvudpersonernas namn. Den tråkiga kvinnosynen som man till viss del slapp i tv-serien hänger även med i denna boken.

Katarina Strid

2020-12-13

Trevlig och underhållande, och en hel del humor! Jag fattar tycke för personerna! Trivsamt. Nu ser jag fram mot nästa del.

Idas Recensioner

2020-07-25

Detta är andra delen i serien om Familjen Bridgerton och som i första delen så är handlingen välgjord, underhållande och charmig. Dock tycker jag inte alls lika mycket om Kate som jag gjorde Daphne. Jag fastnade inte riktigt för Kates personlighet (även om hon gav mig ett par goda skratt ibland!), utan jag tyckte mer om Daphnes egenskaper i första boken. Anthony är verkligen en av mina favoriter i bokserien, för han känns genuin och charmig och Julia Quinn har verkligen lyckats med honom!

Som skrivet så är handlingen underbar, men den är lite förutsägbar. Jag visste att Kate skulle bli Anthonys val, för man fick se allt från hennes perspektiv (och inte ur Edwinas). Detta är samtidigt en fin del av bokserien, att alla böcker (än så länge) har samma uppbyggnad. Det blir lite som att man vet vad man ska ha för förväntningar, och då blir man heller inte besviken.

Jag kan varmt rekommendera En oväntad förälskelse, men jag tycker faktiskt att första delen (just nu) är bäst. Kanske kommer jag ändra åsikt efter att jag läst tredje boken, vem vet!

Detta är del två i serien om familjen Bridgerton. Familjen består av åtta syskon och de är döpta i alfabetisk ordning från A till H, i denna bok är det Anthony som fokus ligger på. Böckerna utspelar sig i överklassens England under 1800-talet.
Boken är lättläst och man får lite av vad man förväntar sig, inga överraskande tvister. Boken innehåller det klassiska romance, vänskap, missförstånd, sex och kärlek. Det är en lättsam läsning och jag kan gilla att varva en sådan bok mellan varven - en typisk Harlequin roman som jag läste under mina tonår. Jag har även läst första boken och denna skiljer sig inte mycket från den första det blir lite same, same, men jag gillar att ibland bara få läsa en bok utan att tänka.

Bettan_bokprataren

2020-01-31

Om du är ute efter att läsa en bok utan större djup och som levererar i sann Harlequin anda, då är den här något för dig.

Du får intensiva känslor, många missförstånd, massor av romantik, sex och vänskap.
Alltså precis som i del 1, romance på hög nivå ett lättsamt och underhållande kostymdrama men handlingen är enligt mig mycket tunn. https://bokprataren.blogspot.com/2020/01/en-ovantad-foralskelse-familjen.html

2020-01-30

Till en början var jag riktigt förtjust i kärleksromanen. Det var ingen tvekan om vem som skulle få vem, men vägen dit var roande, rapp dialog. När de väl fått varandra blev det lite avslaget. Många sexscener, beskrivande men inte eggande. Och bägge hade lite långsökta "problem". Klart läsvärd för sin humor. Gav inte mersmak, ska naturligtvis se den kommande netflixserien.

Fängslande, charmig & gripande!

Malin R

2019-09-23

Anthony Bridgerton är äldst av syskonen och blev viscount som 18-åring, när fadern dog av ett bistick. Han har nu bestämt sig för att det är dags att gifta sig och har ställt upp ett antal kriterier för äktenskapet - där huvudsaken är att det inte är baserat på kärlek.
Kate Sheffield och hennes yngre styvsyster Edwina gör sin första säsong - den ena något år för tidigt och den andra något år för sent.
Edwina är den vackraste av årets debutanter och är även en mycket rar flicka. Alla unga män kretsar kring henne - och även Lord Bridgerton finner henne passande som gemål. Men Edwina vill inte gifta sig med någon som systern inte har godkänt. Och Lord Bridgerton rykte gör att Kate inte tycker att han är rätt man för systern.
***
Den andra boken om syskonen Bridgerton är lika bra som den första: en stark hjältinna (utom vid åskväder) och en hjälte som har svagheter (även om han slåss mot dem i sin ensamhet). Jag har redan köpt och laddat ner del tre - undrar hur länge jag kan hålla mig från att börja på den...🤗

Emma Kindholm

2013-01-23